۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۷۰۲۸۸۲
نماینده ولی فقیه در نجف آباد مطرح کرد؛

اهمیت پاسداشت و ترویج سیره شهدا

اهمیت پاسداشت و ترویج سیره شهدا
اصفهان _ حجت الاسلام حسناتی با اشاره به رشادتها و ایثار مردم نجف آباد در دفاع مقدس، گفت: باید در میدان اقتصاد و فرهنگ همان ایثار و جهاد دوران دفاع مقدس را داشتن باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه در نجف آباد، صبح امروز در نشست خبری روز حماسه و ایثار نجف آباد، با بیان اینکه باید با فلسفه برگزاری مراسمات مربوط به گرامیداشت شهدا آشنا باشیم، گفت: ممکن است برخی سؤال کنند برگزاری این برنامه در چنین شرایطی چه توجیهی دارد؟ باید بگوییم خداوند سبحان ما را به تفکر و تدبر در تاریخ امر کرده است. دستاوردهای یک شهر و دیار از افتخارات و امانت‌هایی است که به دست نسل موجود می‌رسد.

وی در ادامه افزود: باید نعمت‌های الهی را ذکر کرده و یاد کنیم و چه نعمتی بالاتر از نعمت اسلام و فداکاری شهدا در این مسیر، هیچ ملتی نمی‌تواند مسیر خود را به درستی پیش ببرد مگر اینکه با تاریخ خود و گذشته خود و آنچه در تاریخ به عنوان مسیر پیموده انجام شده است آشنایی داشته باشد. برای دقیق و صحیح برداشتن گام دوم انقلاب باید گام اول انقلاب را به درستی بشناسیم.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد با اشاره به ضرورت بیان دارایی‌های کشور در عرصه‌های مختلف، تصریح کرد: باید دارایی‌های خود را بشناسیم تا رسالت خود و اقشار مختلف را به درستی بشناسیم و بتوانیم برای آینده چشم اندازی دقیق ترسیم کرده و با برنامه ریزی کوتاه و میان مدت بتوانیم روحیه ایثار و شهادت و مقاومت را زنده نگه داریم. نجف آباد مانند نگینی در استان اصفهان و استان اصفهان مانند نگینی در کشور می‌درخشد و دستاوردهای بسیاری در این سرزمین برای انقلای اسلامی رقم خورده است.

وی ادامه داد: مردم نجف آباد امام خمینی را نائب امام زمان(عج) دیدند و برای حفظ کشور و انقلاب اسلامی بسیار هزینه کردند، در عرصه‌های مختلف همواره مردم نجف آباد برای اهداف انقلاب اسلامی و صیانت از آرمان‌های انقلاب تلاش کرده و شهدای بسیاری هم تقدیم انقلاب اسلامی کردند. از جبهه‌های مختلف تا دفاع از حرم و جهاد سازندگی شاهد حضور درخشان و اثرگذار نجف آباد هستیم و امروز نیز مردم این شهر ولایتمدار و پیرو رهبری هستند.

حجت الاسلام حسناتی به فعالیت های گسترده مردم نجف آباد در عرصه‌های مختلف امنیتی و سازندگی و فعالیت‌های جهادی از ابتدای انقلاب تا به امروز اشاره کرد و گفت: لشکر هشت نجف اشرف و عملیات‌های مختلفی که این لشکر انجام داد به ویژه عملیات خیبر از نمونه‌های بارز روحیه ایثار و فداکاری مردم نجف آباد است، امروز هم همان اهداف دوران دفاع مقدس در کشور دنبال می‌شود ولی دستاوردها و نیروهای مردمی و متخصصین بیشتری در اختیار داریم و باید در میدان اقتصاد و فرهنگ همان ایثار و جهاد دوران دفاع مقدس را داشتن باشیم و برنامه‌هایی نظیر گرامیداشت روز حماسه و ایثار نجف آباد برای زنده نگهداشتن همین روحیه است.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد خاطرنشان کرد: بعضی در جهاد اکبر و در مسیر عدالت کم آورده‌اند، همه ما باید تلاش کنیم تا دشمن را از خود ناامید کرده و همانطور که دشمنان در همه میدان‌ها ناامید شده باید عملکرد ما به گونه‌ای باشد که با سازماندهی قوی‌تر و محکم‌تر از گذشته در میدان جهاد تبیین، جهاد اقتصادی و فرهنگی دستاوردهایی بسیار بیشتر از گذشته کسب کنیم و با الگو گرفتن از گذشتگانی که امروز ما را ساختند فردا را بسازیم.

امام جمعه نجف آباد تصریح کرد: تکریم شهدا مقدمه‌ای است برای تلاش و کار بیشتر در کشور به ویژه در عرصه اقتصاد و صنعت است و امروز نجف آباد می‌تواند به خود ببالد که در عرصه صنعتی و کارآفرینی و تلاش اقتصادی از جمله شهرهای توانمند و دارای موفقیت‌های بسیار است و مردم و جوانان این شهر ظرفیت‌های بسیاری دارند و مسؤولان نجف آباد با برنامه‌ریزی دقیق و صحیح باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنند./1304/پ210/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات