۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۶۹۸۸۸۵
امام جمعه قم عنوان کرد؛

حاج قاسم، چهره جهانی مقاومت/ جدیت رییس جمهور امید و اعتماد را به مردم برگرداند

حاج قاسم، چهره جهانی مقاومت/ جدیت رییس جمهور امید و اعتماد را به مردم برگرداند
آیت الله سعیدی گفت: شهید سلیمانی چهره جهانی مقاومت است و با این مجاهدت ها و رشادت ها به فضل الهی مستضعفان عالم بر مستکبران پیروز خواهند شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته گفت: تقوا زمانی تحقق پیدا می‌کند و تاثیرگذار خواهد بود که انسان در مقام عمل به وظیفه و انجام یا ترک اموری که با آن روبروست تک تک اعضا و جوارح خود را مراقبت کند و لحظه ای از آن غافل نباشد، در این میان زبان به عنوان عضوی کوچک از بدن انسان از حساسیت ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه هیچ عضوی به اندازه زبان دچار خطا نمی‌شود ابراز کرد: زبان؛ امنیت، آرامش و آبروی انسان را به باد می‌دهد و از آن بدتر موجب عذاب اخروی می‌شود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با اشاره به جاهلیت مدرن اظهار کرد: عده‌ای برای ارتباط با دنیای غرب تفسیر های نادرستی از قرآن دارند و معتقدند برای ارتباط با غرب باید حدود الهی را تعطیل کرد.

وی مدیریت در تقوا را لازم دانست و گفت: تحصیل تقوا چندان مشکل نیست تقوا با خودداری نفس به یک سری از امور حاصل می‌شود اما آنچه اهمیت دارد مدیریت تقوا است یعنی ترک محرمات و انجام واجبات در زندگی انسان به صورت ملکه در بیاید که گناه را منفور و نسبت به آن حساس باشد.

امام جمعه قم با اشاره به دهه بصیرت تصریح کرد: مهمترین عنصر در دو واقعه ۹ و ۱۹ دی نقش بصیرت و عمل به موقع مردم تحت لوای رهبری دینی است؛ بر خطبا، سخنرانان و نویسندگان لازم است حد و حق این دهه سرنوشت‌ساز را در منابر و کتاب های خود ادا و نسل جوان را با اهداف آن آشنا کنند.

وی با اشاره به آغاز سال میلادی بیان کرد: آغاز سال میلادی را به هموطنان مسیحی تبریک می‌گویم؛ اگر حضرت مسیح امروز در بین مردم بود گرسنگی ملت های ستمدیده به دست استکبار را تحمل نمی کرد.

آیت الله سعیدی با اشاره به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش اظهار کرد: شهید سلیمانی چهره جهانی مقاومت است؛ با این مجاهدت ها و رشادت ها به فضل الهی مستضعفان عالم بر مستکبران پیروز خواهند شد.

امام جمعه قم سالگرد ارتحال آیت‌الله مصباح را تسلیت گفت و اظهار داشت: آیت الله مصباح یزدی مخالف قرائت های مختلف از دین بود؛ به مرجعیت علما در تفسیر دین باور داشت و از مهم ترین نظریه پردازان و مدافعان نظریه ولایت مطلقه فقیه بود؛ سازش نکردن با فرهنگ غربی به عنوان فرهنگ کفر از جمله اندیشه های آن بزرگوار بود.

وی با اشاره به حضور رئیس جمهور در جمع نمازگزاران تصریح کرد: با جدیت و تلاش امید و اعتماد مردم به نظام را جلب کردید، امیدواریم این نعمت تا آخر با شما باشد. ائمه جمعه قم از شما تشکر کرده و می خواهیم نسبت به مسئله فرهنگی شهر قم اهتمام ورزید.

امام جمعه قم با اشاره به انتخاب استاندار جدید قم خاطرنشان کرد: به فضل الهی و با رهنمودهای رهبری، تلاش‌های شما و صبر و استقامت مردم نقشه‌های دشمن نقش بر آب خواهد شد؛ از شما به خاطر انتخاب آقای شاهچراغی به عنوان استاندار جدید سپاسگزاریم و می خواهیم نامه امام علی علیه السلام به مالک اشتر را سرلوحه کار خود قرار دهید.

ارسال نظرات