۲۸ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۶۹۲۵
پرفسور الگار:

شرح حالی از مبارزات امام خمینی و انقلاب اسلامی ایران می‌نویسم

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه برکلی کالیفرنیا با اشاره به مقام حضرت امام خمینی‌(ره) گفت: در خصوص زندگی و مبارزات امام به درستی کار نشده است و من در نظر دارم، شرح حالی از مبارزات امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی ایران بنویسم.
پرفسور حامد الگار
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پروفسور حامد الگار در مراسم نکوداشتی که از سوی جامعةالمصطفی العالمیه برای وی برگزار شده بود، انقلاب اسلامی را تحول بزرگی در سال‌های اخیر و در ایران خواند و گفت: روح انسانی ملت مسلمان ایران، سبب گرایش اسلام‌شناسان جهان به این کشور است.

استاد دانشگاه برکلی کالیفرنیا در بخش دیگری از سخنان خود، به دلیل مسلمان شدنش اشاره کرد و افزود: روحیه و فرهنگ مردم ایران و کشورهای مسلمان مرا، به دین اسلام جذب كرد و به این دین گرویدم و در ایران با افرادی روبه‌رو شدم که نهایت علاقه را به من نشان دادند و موجب علاقه‌مندی من به اسلام شدند.

پرفسور الگار، رعایت اخلاق اسلامی را در ترویج اسلام مؤثر دانست و ابراز داشت: تجلی اخلاق اسلامی در افراد و جوامع، بهترین وسیله تبلیغ اسلامی است و اهمیت بسزایی در طول تاریخ اسلام داشته است.

این اسلام‌شناس معاصر همچنین از نقش شهید چمران در زندگی خود سخن گفت و خاطرنشان کرد: شهید مصطفی چمران، نخستین کسی بود که مرا در آمریکا با شخصیت امام خمینی(ره) آشنا کرد و موجب آشنایی من با انقلاب اسلامی ایران شد.

وی ایران را جز وطن خود دانست و تصریح کرد: به نظر من وطن عبارت از خاک نیست، بلکه اسلام و سرزمین‌هایی که فرهنگ اسلامی در آنجا رشد پیدا کرد، وطن حقیقی هر مسلمانانی است.

پروفسور الگار، در بخش دیگری از سخنان خود به عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: بسیاری از مستشرقان اطلاع درستی از انقلاب اسلامی ایران ندارند.

استاد دانشگاه برکلی کالیفرنیا همچنین به مقام حضرت امام خمینی‌(ره) اشاره کرد و با بیان این‌که در مورد زندگی و مبارزات امام به درستی کار نشده است، اظهار داشت: در نظر دارم، شرح حالی از مبارزات امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی ایران بنویسم.

وی همچنین گفت: در سال آینده پس از بازنشستگی، قصد اقامت بلندمدت در ایران را دارم.
خاطرنشان می‌شود،‌ پرفسور حامد الگار، استاد دانشگاه بركلی كالیفرنیا، اسلام شناس و استاد زبان‌های فارسی، تركی، ازبكی، عربی و آلمانی در دانشگا‌ه‌های مختلف، همچنین صاحب آثار بسیار زیاد اسلامی و مقالات فراوان در دائرةالمعارف ایرانیكا از جمله شناخت امام خمینی‌(ره)، كتاب‌شناسی در موضوع نقش‌بندی خالدیه و دیانت وقف در تركیه، مشكل تلافی در جنگ مدرن از منظر ولی فقیه و رستاخیز، قضاوت و آخرت می‌باشد.

گفتنی است، مراسم نکوداشت تقدیر از شخصیت علمی پرفسور حامد الگار، پنجشنبه، 28 خردادماه از ساعت 10 تا 13 در مدرسه عالی شهیده بنت الهدی، برگزار شد.
ارسال نظرات