۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۶۸۸۵۸۳
حجت الاسلام قلی پور:

دولت با همه توان در راستای دفاع از حقوق عامه گام بردارد

دولت با همه توان در راستای دفاع از حقوق عامه گام بردارد
مازندران - امام جمعه بابلسر، اعتماد عمومی مردم را بزرگترین سرمایه اجتماعی نظام دانست و گفت: دولت باید با همه توان در راستای دفاع از حقوق عامه گام بردارد.

حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، اعتماد عمومی مردم را بزرگترین سرمایه اجتماعی نظام دانست و گفت: دولت باید با همه توان در راستای دفاع از حقوق عامه گام بردارد و اعتماد عمومی را به جامعه بازگرداند.

وی افزود: یکی از رسالت‌ها و مأموریت های مهم دولت جدید احیای‌ اعتماد‌ عمومی است که طی سال‌های گذشته به شدت آسیب دیده و نیاز به ترمیم و بازسازی دارد و خوشبختانه امروز می بینیم با تلاش های رییس جمهور این اعتماد در حال بازگرداندن به جامعه است.

امام جمعه بابلسر تصریح کرد: متأسفانه براثر عملکرد غلط و تخلفات برخی مسؤولان و کارگزاران دولتی، و وعده‌های عمل نشده آسیب جدید به اعتماد عمومی وارد شده است که دولت سیزدهم همه توان خود را به کار گرفته این اعتماد از دست رفته را به جامعه بازگرداند.

حجت الاسلام قلی پور با اشاره به دیدار چند روز اخیر دولت با مقام معظم رهبری افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مسأله عدالت محوری و عدالت ورزی تاکید داشتند و فرمودند در این موضوع عقب هستیم وبا سرعت بیشتر باید این مسیرجبران شود و پیوست عدالت در تصیمات و اقدامات قرار بگیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر مقابله جدی با فساد، بیان داشت: دولت و مجلس انقلابی باید با عوامل ایجاد خسارت های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی برخورد کنند.

وی ادامه داد: یکی از راه های ترمیم اعتماد مردم محاکمه کسانی است که با کم کاری، ترک فعل، گرانی های افسار گسیخته و لحظه به لحظه، فشار اقتصادی و معیشتی؛ زندگی را به مردم، به ویژه قشر مستضعف و نیازمند و مستمری بگیر سخت کرده و خسارت های سنگین کنونی را به مردم وجامعه تحمیل کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به شاخصه‌های‌ مدیرانقلابی در دولت قوی و مردمی، رفع انسداد سیاسی و ضرورت مشورت با نخبگان بدون صف بندی گروهی، سیاسی، جناحی، رفاقتی و قومیتی را به عنوان یکی از مهم‌ترین منشورهای سیاسی دولت دانست و افزود: امروزه نیاز مُبرم نظام اسلامی به مدیر قوی‌ انقلابی است، چراکه ناکارآمدی دولت قبلی موجب شد کشور با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم کند.

حجت الاسلام قلی پور با اشاره به توصیه و رهنمودهای امام راحل و رهبری معظم انقلاب در انتخاب مسؤلان و کارگزاران در تراز انقلاب اسلامی تاکید کرد: لازم است دولت جدید با واگذاری مسؤولیت‌ها به مدیران با ایمان، متدین، باتقوا، مخلص، دارای اعتماد به نفس و خودباوری، امین دلسوز، متعهد به مردم و نظام، مردمی، انقلابی و جهادی، معتقد به توانمندی‌های داخل، عدالت خواه و ضد فساد و معتقد به جوانان زمینه حل مشکلات مردم را فراهم کند تا مردم طعم شیرین دولت انقلابی را بچشند.

امام جمعه بابلسر با بیان این‌که همه افراد جامعه باید وظایف خود در قابل نظام را به خوبی و درستی انجام دهند، تصریح کرد: همه مواردی که رهبر انقلاب مطرح کردند باید به عنوان نقشه‌راه و محور حرکت و تصمیم‌گیری دولت‌مردان قرار گیرد./950/پ۲۱۰/

ارسال نظرات