۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۶۷۳۹۰۹
استاد برجسته حوزه علمیه عنوان کرد؛

نصرت حضرت زهرا در فتح نهایی مومنین در عصر ظهور

نصرت حضرت زهرا در فتح نهایی مومنین در عصر ظهور
عضو خبرگان رهبری گفت: نصرت الهی که در زمان ظهور، امام زمان(عج) را به پیروزی می رساند همان نصرت الهی است که به واسطه حضرت زهرا(س) به محبینش نازل می شود.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا،  آیت الله سید مهدی میرباقری در مراسم جشن میلاد حضرت زهرا(س) در مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه در آیات و روایات بر محبت به اهل بیت علیهم السلام و آثار و برکات آن بسیار تاکید شده است، اظهار کرد: رسول خدا(ص) فرمودند اگر کسی ائمه ای از اهل بیت من را دوست بدارد به تمام خیر دنیا و آخرت رسیده و جای تردید نیست که مکان ابدی این شخص بهشت است و سپس فرمودند در محبت اهل بیت من ۲۰ پاداش است که نیمی از آن در دنیا و نیمی دیگر در آخرت شامل محبین می شود.

وی اظهار داشت: از وجود مقدس رسول خدا(ص) نقل شده است که نور حضرت زهرا (س) قبل از خلقت آسمان و زمین آفریده شده است. بعضی از حاضران پرسیدند: مگر او بشر نیست؟ حضرت فرمودند: فاطمه(س)حوریه‌ای بشرگونه است. حاضران سؤال کردند: چگونه؟ حضرت فرمودند: خداوند پیش از آن‌که آدم را بیافریند، او را از نور خود آفرید، آن هنگام که ارواح بودند. سؤال کردند: فاطمه در آن هنگام کجا بود؟ فرمودند: در حُقّه و جایگاهی در زیر ساقه عرش، و در جواب این‌که سؤال کردند: غذای او چه بود؟ فرمودند: غذای او «تسبیح» و «تقدیس» و «تهلیل، یعنی لااله‌الاالله» و «حمد و ثنای الهی» بود.»

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه اسم حضرت در آسمان منصوره و در زمین فاطمه است، گفت: از پیامبر اکرم(ص) در خصوص این نامگذاری سوال شد و ایشان فرمودند فاطمه شیعیانش را از آتش جهنم جدا می کند و دشمنانش از رزق محبت او محروم می شوند و اینکه در آسمان منصوره نامگذاری شده است یعنی در آن روز مومنین به نصرت الهی که به واسطه حضرت زهرا(س) بر آنان نازل می شود خوشحال می شوند.

آیت الله میرباقری با تاکید بر اینکه نصرت الهی که در زمان ظهور، امام زمان(عج) را به پیروزی می رساند همان نصرت الهی است که به واسطه حضرت زهرا(س) به محبینش نازل می شود، تصریح کرد: منصوره بر این ویژگی بی نظیر حضرت دلالت دارد و در واقع فتح نهایی مومنین در عصر ظهور نصرت حضرت زهرا(س) است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه محبت حضرت زهرا(س) در دنیا انسان را از فتنه ها و لغزش ها در آخرت از سختی های قبامت و جهنم نجات می دهد، خاطرنشان کرد:غلبه و پیروزی که شامل مومنین می شود نیز نصرت الهی است که به واسطه حضرت زهرا(س) به مومنین می رسد./1350/د101/ف

ارسال نظرات