۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۶۲۰۶۰
نماینده ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی:

حیات و شهادت شهیدان رجایی و باهنر عباس گونه بود

حیات و شهادت شهیدان رجایی و باهنر عباس گونه بود
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام اسدی با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر به معنای واقعی ولایت باور و ولایت یاور بودند، گفت: زندگی و شهادت این شهدا عباس گونه بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اسدالله اسدی، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی، امروز در مراسم گرامیداشت شهدای هشتم شهریور که در جوار حرم مطهر حضرت سید عباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد برگزار شد، با اشاره به شخصیت بی‌نظیر و استثنایی شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت: باید مدیران جامعه اسلامی در ولایتمداری، اطلاعت پذیری و خدمت‌رسانی بی‌منت به مردم رجایی گونه مدیریت کنند و خود را منطبق با ویژگی‌ها و خصایص آن‌ها کنند؛ زیرا این هدفی بود که آن شهیدان عزیز به خاطرش جانشان را نثار کردند.

وی با اشاره به تاسوعای حسینی و شب شهادت علمدار دشت کربلا، هدف از بازگویی تاریخ کربلا و رشادت‌های حضرت ابوالفضل (ع) را نه‌فقط اشک ریختن صرف و ابراز احساسات بلکه درس گرفتن از ولایتمداری، ایثارگری و اطلاعت پذیری آن حضرت نسبت به امامش دانست.

حجت‌الاسلام اسدی با بیان اینکه مطالعه تاریخ سه مرحله نقل، تحلیل و تطبیق را شامل می‌شود گفت: هدف از واگویی تاریخ کربلا این است که شرایط آن روز را با شرایط کنونی خود منطبق کنیم و عباس گونه و متواضعانه علمدار و پرچم‌دار ولی زمان خود بوده و سرباز پا در رکاب امام خود باشیم.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی گفت: هدف از برشمردن فضایل اخلاقی حضرت عباس این است که به خود تلنگری زده باشیم و جایگاه خود را به‌عنوان یک سرباز در جامعه کنونی بیابیم.

حجت‌الاسلام اسدی انطباق شرایط کنونی با دوران پاک و استثنایی دوران دفاع مقدس را یکی از دیگر از وظایف مسؤولین دانست و گفت: مسؤولین باید وظایف خود نسبت به مردمی که آن‌ها را از زندان‌های سیاه ستم‌شاهی به کرسی مسؤولیت نشانده؛ شناخته و دین خود را نسبت به اسلام، انقلاب و اهل‌بیت ادا کنند.

وی تصریح کرد زندگی شهید رجایی و باهنر برای همگان علی‌الخصوص مدیران درس‌آموز است و اگر لحظه‌لحظه منش و روش آن شهیدان را سرلوحه کار خودمان قرار دهیم یقیناً بسیاری از مشکلات فعلی نخواهیم داشت و مردم نسبت به نظام و انقلاب دلگرم‌تر خواهند شد.

حجت‌الاسلام اسدی اظهار داشت: اگر بخواهیم خودمان را با شاخص‌های ادب، تواضع و ایثارگری حضرت عباس منطبق کنیم، مصداق عینی و بارز آن همین شهدا، سرداران بزرگ و پرچم‌داران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم هستند.

سخنران مراسم محوری مراسم هشتم شهریور در بجنورد اظهار داشت: بسیاری از مشکلات و معضلات کنونی را دشمنان دین و دشمنان حضرت عباس (ع) برای ما ایجاد می‌کنند تا تفکر حسینی و عباسی بر جامعه طنین‌انداز نشود.

حجت‌الاسلام اسدی افزود: آن‌چنان که حضرت ابوالفضل (ع) تا نفس آخر پای امام و مولایش ایستاد و جان‌فشانی کرد ماهم باید پای آرمان‌های انقلاب و ولی زمانمان بایستیم و این را با جان و قلبمان باور کنیم که کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا.

گفتنی است، در ادامه این مراسم که در جوار گلزار شهدای گلگون‌کفن شهرستان بجنورد برگزار شد، مداحان اهل‌بیت در مدح علمدار دشت کربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع) نوحه‌سرایی و مداحی پرداختند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات