۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۶۵۸۸۶۹
امام جمعه رودان تاکید کرد؛

نماز جمعه؛ تریبونی برای روشنگری و بصیرت‌افزایی جامعه

نماز جمعه؛ تریبونی برای روشنگری و بصیرت‌افزایی جامعه
حجت الاسلام دُری با اشاره به آثار و برکات فراوان نماز جمعه برای جامعه اسلامی، از این فریضه الهی به عنوان تریبونی برای روشنگری و بصیرت‌افزایی برای افراد جامعه یاد کرد.

حجت الاسلام مهدی دری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، به مناسب ۵ مردادماه اقامه اولین نماز جمعه در جمهوری اسلامی ایران، گفت: نماز جمعه از نعمت ها و برکات انقلاب اسلامی و نظام اسلامی است که در کشور ایران به برکت این نظام اسلامی شاهد برگزاری باشکوه آن هستیم.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی در محدود شهرهای ایران نماز جمعه اقامه می شد اما به برکت نظام جمهوری اسلامی شاهد اقامه نماز جمعه در سرتاسر ایران اسلامی هستیم.

امام جمعه شهرستان رودان، به آثار و برکات فراوان نماز جمعه اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین و شاخص‌ترین برکات آن که مدنظر امامین انقلاب اسلامی است در خطبه دوم رقم می خورد و آن روشنگری و بصیرت افزایی در رابطه با مسائل و حوادت است.

حجت الاسلام دری با اشاره به اینکه نماز جمعه حج فقرا است، ابراز داشت: زیرا مکانی است که راهگشای بسیاری از مشکلات و مسائل مردم است و به برکت نماز جمعه و حضور همگانی خصوصا مسؤولان، مردم می‌توانند بدون واسطه مشکلات خود را با مسؤولان مربوطه مطرح کنند.

وی در پایان با بیان اینکه این روزها به علت شیوع بیماری منحوس کووید 19 از نعمت بزرگ اقامه نماز جمعه محروم هستیم، گفت: امید است هر چه زودتر این بیماری ریشه کن شود و همه مومنین جهان در صحت و سلامت باشند./851/ت304/ب1

ارسال نظرات