۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۶۳۷۴۴۳

اسلام‌هراسی در آمریکا در فضای مجازی بیش از زندگی واقعی است

اسلام‌هراسی در آمریکا در فضای مجازی بیش از زندگی واقعی است
نتایج یک تحقیق تازه نشان می‌دهد اسلام‌هراسی در آمریکا، بیش از آنکه در زندگی روزمره نمود داسته باشد، در رسانه‌های اجتماعی دیده ‌می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، در جریان انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا در سال ۲۰۱۸، اسلام‌هراسی در رسانه‌های اجتماعی این کشور افزایش قابل توجهی داشت.

محققان در تحقیق تازه‌ای دریافتند که بیشتر توییت‌های ضد مسلمانان در جریان این انتخابات، یا از سوی چند رهبر فکری با دنبال‌کنندگان زیاد در شبکه‌های اجتماعی فرستاده شده یا از طریق بات‌های نرم‌افزاری که به طور خودکار توئیت و بازتوئیت می‌کنند ارسال شده است.

علاوه بر این، مشخص شد تجارب رو در روی کاندیداهای مسلمان با مردم حوزه انتخابیه خود، عموماً نسبت به تجارب آنلاین آنها مثبت‌تر است.
 
«شاهین پاشا» استاد دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا در این باره گفت: مردم، این پیام‌های حاوی مطالب نفرت‌انگیز را بازتوئیت می‌کنند زیرا فکر می‌کنند در فضایی قرار گرفته‌اند که همه مثل آنها فکر می‌کنند. اما در واقع تعداد اندکی از مردم و چند ربات هستند که این مطالب را تولید می‌کنند.  
 
وی افزود: این پیام‌های نفرت‌آمیز مانند یک گلوله برفی بزرگتر می‌شود در حالی که بیشتر مردم ممکن است با آن موافق نباشند.

به گفته محققان، اسلام‌هراسی طی رقابت‌های انتخابات میان دوره‌ای کنگره که چند داوطلب مسلمان در آن حضور داشتند، افزایش یافت. «ایلهان عمر» و «رشیده طلیب» که در انتخابات سال ۲۰۱۸ شرکت کردند و برنده شدند،‌ هدف بیشترین میزان اسلام‌هراسی قرار گرفتند./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات