۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۶۱۸۷۱۰
حجت الاسلام الهی نژاد مطرح کرد؛

بیانیه گام دوم انقلاب رویکرد اجرایی دارد

بیانیه گام دوم انقلاب رویکرد اجرایی دارد
رییس حوزه خواهران دورود با بیان اینکه بیانیه گام دوم رویکرد اجرایی دارد، گفت: حوزه علمیه در نظریه پردازی و در زمینه اجرایی و عمل رسالت خطیری در تحقق بیانیه گام دوم دارد.

حجت الاسلام عبدالواحد الهی نژاد، رییس حوزه علمیه خواهران دورود، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به بیانیه گام دوم انقلاب که منشور انقلاب است، بیان داشت: رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب جهت دهی و مسیر تعالی کشور را در همه زمینه ها تبیین و ترسیم کرده است.

وی بر ضرورت اجرای بیانیه گام دوم انقلاب تأکید کرد و افزود: بیانیه گام دوم برنامه عملیاتی است برای اداره جامعه در چهل سال دوم انقلاب که مجموعه ها، شخصیت ها و عامه مردم در تحقق این بیانیه وظایفی دارند.

رییس حوزه علمیه خواهران دورود با بیان اینکه همگان در قبال تحقق آنچه رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب ترسیم کرده است، مسؤولیت هایی بر دوش دارند، اظهار داشت: حوزه های علمیه، اندیشمندان و فضلا به جهت اینکه جایگاه پیشروی و رهبری جریان های فکری عقیدتی و اخلاقی بر دوش دارند، مسؤولیت شان نسبت به سایر قشرها بیشتر است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یک نمونه که اهمیت و نقش حوزه و روحانیت را در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب نشان می دهد در بحث توجه به اخلاق است، که رهبری در این بیانیه به آن پرداخته است.

حجت الاسلام الهی نژاد با تصریح به اینکه اگر اخلاق و معنویت باشد زندگی برای همگان بهشت می شود، اذعان داشت: بهشت یعنی جایی که عزت، آقایی، نعمت و آرامش حاکم باشد و اگر در خانه، اداره و جایگاه های مختلف معنویت و اخلاق حاکم باشد، آنجا بهشت است.

وی با تأکید بر ضرورت ارتقا و تقویت معنویت و اخلاق در جامعه بیان داشت: رسالت حوزه و فضلای حوزه علمیه درجه اول از اهمیت بالایی برخوردار بوده و باید به این مهم نیز توجه داشته باشیم که بقیه آحاد جامعه نیز مسؤول هستند و اما حوزه علمیه باید جریان فکری ارائه دهد، رهبری وهدایت کند.

حجت الاسلام الهی نژاد خاطرنشان کرد: داشتن برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه در تقویت معنویت و اخلاق در جامعه ضروری است.

وی افزود: مجلس خبرگان رهبری نیز جایگاهی حوزوی است، خبرگان رهبری جایگاه و منزلت سیاسی و حکومتی در کنار حوزوی در اختیار دارند و اگر اینها در کنار هم قرار بگیرند در تحقق اخلاق و معنویت می تواند تأثیر گذار باشند.

رییس حوزه علمیه خواهران دورود یادآور شد: حوزه علمیه برادران و خواهران، نهاد نمایندگی رهبری در زمینه های مختلف شاخ برگ حوزه در میدان اجرا و عمل هستند.

وی با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب رویکرد اجرایی دارد، اظهار داشت: همه نهادهای حوزوی سربازان و افسران میدان عمل هستند و هرکدام در هر بخشی می توانند در تحقق معنویت و اخلاق نقش آفرین باشند.

حجت الاسلام الهی نژاد خاطرنشان کرد:  حوزه علمیه و فضلا افزون بر اینکه در امر تئوری پردازی و نظریه پردازی در تحقق گام دوم رسالت بی نظیری دارند، در حوزه اجرایی و عمل نیز در تحقق گام دوم می توانند نقش آفرین باشند./9451/ت310/ب1

گزیده‎ای از خبر را می‎توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
ابراهیم بهروج
ارسال نظرات