۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۶۰۲۲۷۱
استاد حوزه علمیه:

امام حسین مظهر رحمت و دستاویز جلب رضایت الهی است + فیلم

امام حسین مظهر رحمت و دستاویز جلب رضایت الهی است + فیلم
کارشناس دینی گفت: اهل بیت خاصه اباعبدالله الحسین(ع) بهترین ریسمان های الهی برای وصول به فلاح و رستگاری هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام کوهستانی استاد حوزه علمیه صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه آیت الله ایروانی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: عامل ورود به بهشت، ایمان و عمل صالح است، نه نژاد و ادّعا و آرزو، همه‏ نژادها، رنگ‏ها، ملل و طبقات، در بهره‏ مندی از لطف خدا یكسانند.

وی در ادامه افزود: با انجام برخی اعمال صالح به بهشت امید داشته باشید چون کمال وسیع و بی نهایت است و قدرت کسب انسان محدودیت دارد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به فقره «من ذكر و أنثى» ابراز داشت: مرد و زن در رسیدن به کمالات معنوی بر خلاف عقیده برخی گروه ها و احزاب یکسان اند و در بهره برداری از معنویات هیچ تفاوتی میان آنها نیست.

حجت الاسلام کوهستانی ابراز کرد: ایمان، شرط قبولى عمل است و حسنات و خدمات انسان هایی که بویی از ایمان نبرده اند، در همین دنیا جبران و هیچ ارزش اخروی بر آن مترتب نخواهد شد.

وی در ادامه گفت: جزاى مؤمنِ نیكوكار بهشت و كارهاى نیک، گرچه اندک باشد ارزش دارد.

استاد حوزه علمیه و کارشناس دینی با اشاره به روایتی اظهار کرد: حَسَن بدان جهت «حَسَن» ناميده شد که به احسان خدا آسمان ها و زمين پا برجاست، و حسين از احسان برگرفته شده و «علی» و «حسن» دو اسم از نام های الهی اند، و «حسين» تصغير حسن است.

وی در ادامه افزود: خداوند در آیه «فله اَسلِموا» فرمان تسلیم بشر را صادر فرموده است، پیامبر هم باید تسلیم خدا بوده و حتی مومنین نیکوکار نیز باید پیرو این امر باشند.

حجت الاسلام کوهستانی خاطرنشان کرد: انسان برای رسیدن به فلاح و پیروزی به دستاویزهای متعددی چنگ می زند، اهل بیت خاصه اباعبدالله الحسین(ع) جزو بهترین ریسمان ها هستند و تنها چیزى كه پایدار، ماندگار و عامل نجات است، چنگ‏ زدن به ریسمان محكم الهى و تسلیم بودن در برابر او و انجام اعمال صالح است./۸۱۱/پ202/ب1

تعداد بازدید : 3
ارسال نظرات