۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۵۹۳۲۹۱
مدیر حوزه علمیه مازندران:

حیات علمی حوزه در گرو توجه جدی به مسأله تحقیق و پژوهش است

حیات علمی حوزه در گرو توجه جدی به مسأله تحقیق و پژوهش است
مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید برتوجه عمیق به مسأله تحقیق و پژوهش در حوزه گفت: امروز حیات علمی حوزه به تمرکز جدی به مسأله تحقیق و پژوهش بستگی دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از طلاب و روحانیان پژوهش گر، با مهم ارزیابی کردن موضوع تحقیق و پژوهش در حوزه، از پژوهش به عنوان عامل مهمی در رشد علمی حوزه یاد کرد.

وی با بیان این که حوزه بدون توجه به پژوهش و تحقیق نمی‌تواند به اهداف عالی خود در عرصه‌های مختلف دست پیدا کند، افزود: جلوگیری از سکون و ایستایی و حرکت به سوی نشاط علمی نیازمند در حوزه نیازمند توجه عمیق و ریشه‌ای به مسأله مهم پژوهش است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که حوزه در طول تاریخ مهد تحقیق و پژوهش بوده است، خاطرنشان کرد: آثار ارزشمندی که امروز از علما و فق‌های شیعه برای حوزه و روحانیت به یادگار مانده است محصول سال‌ها تحقیق و پژوهش علمای دین است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز نیز حوزه‌های علمیه برای حفظ جایگاه علمی خود در جامعه اسلامی نیازمند توجه جدی به تحقیق و پژوهش است، تصریح کرد: در حال حاضر سایر مراکز علمی و آموزشی نگاه ویژه‌ای به موضوع پژوهش دارند و این امر نباید موجب عقب ماندگی در حوزه شود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که حوزه باید برتری علمی خود را در تحقیق و پژوهش نسبت به سایر مراکز علمی همچنان حفظ کند، بیان داشت: امروز حیات علمی حوزه به تمرکز جدی به مسأله تحقیق و پژوهش بستگی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که دشمنان همواره تلاش کردند علم دین را عامل عقب ماندگی معرفی کنند، خاطرنشان کرد: این وظیفه حوزویان است که باید تحقیق و پژوهش جایگاه واقعی علم دین را به معرض نمایش بگذارند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تلاش‌های علمی و پژوهشی بسیاری از محققان حوزوی بسیاری از مشکلات جامعه اسلامی با بهره گیری از ظرفیت بالای فقه شیعی رفع شد، تصریح کرد: محصول و خروجی توجه به پژوهش در حوزه رشد و نشاط بالای علمی و جلوگیری از خمودگی و سکون علمی در حوزه است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به مسأله تحول در حوزه اشاره کرد و با تأکید براین که یکی از راه‌های مهم به منظور تحقق این امر توجه به پژوهش در حوزه است، خاطرنشان کرد: با فراهم کردن زیرساخت‌های پژوهشی در سطح مدارس علمیه می‌توانیم گام‌های مؤثری در جهت تحقق سیاست‌های تحول در حوزه برداریم./950/پ310/ب1
ایمانی
ارسال نظرات