۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۴
کد خبر: ۵۹۳۰۹۱

قتل سه هزار غیرنظامی سوری از جمله 932 کودک به دست ائتلاف آمریکایی

قتل سه هزار غیرنظامی سوری از جمله 932 کودک به دست ائتلاف آمریکایی
آمریکا در حالی قصد خروج از خاک سوریه را دارد که در مدت 5 ساله حضور خود در این کشور حدود سه هزار غیرنظامی سوری را به قتل رسانده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، ترامپ اعلام کرده است که نیروهای آمریکایی را که در سال 2014 برای مبارزه با داعش وارد سوریه شده اند را خارج کرده است.

اما طبق گزارش شبکه حقوق بشر سوریه، واشنگتن باید غرامت قتل نزدیک به سه هزار غیر نظامی که در عملیات‌های آمریکا در سوریه کشته شده‌اند را بپردازد.

بنا بر این گزارش، از سال 2014 و ورود نیروهای ائتلاف آمریکایی به سوریه تا کنون، ۲۹۸۴ شهروند سوری به دست این ائتلاف به قتل رسیده اند که از این تعداد، ۹۳۲ تن کودک و ۶۴۶ نفر نیز زن هستند.

طبق بررسی‌های این نهاد حقوق بشری، ائتلاف آمریکایی حداقل ۱۶۸ جنایت ضد بشری در مناطق مختلف سوریه مرتکب شده است.

جنگنده‌های آمریکایی همچنین مسؤول بمباران ۱۸۲ مرکز غیر نظامی از جمله ۵۲ مدرسه و ۱۶ درمانگاه در سوریه هستند.

آمریکا تا کنون به کشته شدن ۱۰۶۱ غیر نظامی در طی عملیات‌های خود در سوریه اعتراف کرده اما مدعی شده است که صرفا تروریست ها هدف این حملات بوده اند!

پایگاه خبری «عنب‌بلدی» در این خصوص گزارش داده است که به علت فقدان مراکز مستقل و همچنین مراکز پزشکی، امکان اعلام آمار دقیق غیر نظامیان کشته شده وجود ندارد.

شبکه حقوق بشر سوریه از آمریکا خواسته است تا پیش از خروج کامل از سوریه، غرامت کشته شدگان و همچنین هزینه بازسازی مراکز تحریب شده به دست خود را پرداخت کند./847/ب101/ف

منبع: فارس
ارسال نظرات