۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۵۹۳۰۰۲

برگزاری کارگاه آموزشی «خانواده و سواد رسانه‌ای» در مدرسه علمیه خسروشاه

برگزاری کارگاه آموزشی «خانواده و سواد رسانه‌ای» در مدرسه علمیه خسروشاه
کارگاه آموزشی و مشاوره «خانواده و سواد رسانه‌ای» به همت مرکز مشاوره طوبی و مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در مدرسه علمیه الزهرا(س) خسروشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، کارگاه آموزشی و مشاوره «خانواده و سواد رسانه‌ای» امروز به همت مرکز مشاوره طوبی و مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با موضوع مهارت‌های ارتباطی با حضور خانواده‌ طلاب و روحانیان شهرستان خسروشاه در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) برگزار شد.

حجت الاسلام محمودی در این کارگاه یک روزه طی سخنانی با تأکید بر این‌که تحلیل صحت داده‌های موجود در فضای مجازی نیازمند سواد رسانه‌ای است، اظهار داشت: انبوه اخبار و اطلاعات موجود در فضای مجازی موجب سردرگمی مخاطبان می شود.

وی با تأکید بر این‌که رو سواد رسانه‌ای لازمه زندگی آگاهانه خانواده‌های مسلمان است، افزود: کنترل اخلاق و رفتار در خانواده‌ها بسیار مهم است و همه باید در زمینه مراقبت از چگونگی استفاده از فضای مجازی هوشیار باشند. در این مسیر داشتن سواد رسانه‌ای دارای اهمیت زیادی است.

این استاد حوزه و دانشگاه توانایی بروز احساس و درک عواطف میان اعضای خانواده را از مهارت‌های اساسی و اثربخش در زندگی دانست و افزود: تعهد، صمیمیت و اشتیاق سه عاملی است که اهمیت یک رابطه را تعیین می‌کند.

حجت الاسلام محمودی ادامه داد: دوست داشتن یک مهارت عاطفی مؤثر و کارآمد است. این امر مستلزم صمیمیت، تعهد و اشتیاقی است که باید با مهارت‌های زندگی توأم شود؛ اگر عواطف و احساسات میان اعضای خانواده متأثر از القائات موجود در فضای مجازی باشد، در فضای حقیقی شرایط آن‌گونه که مورد انتظار است، اتفاق نمی افتد.

وی سواد رسانه‌ای را مجموعه‌ای از مهارت‌های قابل یادگیری عنوان کرد که به توانایی دسترسی، تجزیه و تحلیل و ایجاد انواع پیام‌های رسانه‌ای اشاره دارد و اظهار داشت: برای حرکت در محیط رسانه‌ای پیچیده امروز باید قادر به درک بهتر پیام‌های رسانه‌ای باشیم.

گفتنی است، این کارگاه یک‌روزه با حضور اساتید مرکز مشاوره طوبی؛ حجج اسلام شعبانی، محمودی، یوسفی و خانم سلامت با موضوعات «تفاوت‌های اثرگذار در زن و مرد»، «بایدها و نبایدها»، «قهر مزمن»، «احساس امنیت و نقش آن در کیفیت رابطه زبان و ابراز احساسات» و «روش صحیح مکالمه درباره نیازها» برگزار شد./935/پ203/ب1

ارسال نظرات