۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۵۹۲۸۱۱
نگاهی به حادثه غمبار سیرجان؛

پسران سرکش، دختران نافرمان

پسران سرکش، دختران نافرمان
انتشار کلیپ خشونت آمیزی که دختری را از تهران به سیرجان کشیده‌اند تا از او انتقام حرف‌هایش در فضای مجازی را بگیرند، زنگ خطر جدی برای همه دردمندان در راستای ایجاد اینترنت پاک است.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، با دیدن فیلم کتک خوردن یک دختر نوجوان، ترکیبی از اندوه، خشم و تاسف سراغ ما می‌آید. با عبور از لایه احساسی ماجرا،‌ تاملی اندک ما را به چند تلنگر نزدیک می‌کند:

بلایی که فضای مجازی بر سر نسل ما می آورد، خارج از تصور است. وقتی فناوری بدون فرهنگ و پیوست‌های لازم آن در دست هر کسی قرار می‌گیرد، نتایجی این چنینی را شاهد خواهیم بود. این فیلم شاید یک نسخه نادر از اتفاق‌های ریز و درشت فراوانی است که در سینه‌ها حبس شده‌اند و هیچ وقت صدایی از آن برنخاسته است.

با کاسته شدن از اقتدار خانواده‌ها و بی اطلاعی از حال و روز فرزندان‌شان، هر روز شاهد اتفاق تلخ تازه‌ای خواهیم بود که لزوم فراگیری مهارتهای لازم مناسب با نسلی که در کنارشان هستیم، اجتناب ناپذیر است. بی‌خبری از حال و روز نوجوان مان،‌ می‌تواند فاجعه آمیز باشد.

خشم‌های ویرانگر به راحتی ایجاد نمی شوند، بلکه محصول رفتارهای ناروای بسیاری هستند که نتیجه آن چنین خشم وحشتناکی است که نسبت به یک دختر نوجوان روا دانسته می شود.

زن و دختر همیشه در فرهنگ دینی و ایرانی ما محترم بوده و قدرتمندترین انسان ها،‌ به دفاع از یک خانم افتخار کرده و حتی جان خود را از دست داده اند. در سال‌های اخیر شاهد شهادت یا مجروح شدن جوانمردانی بودیم که در راه حمایت از یک خانم و مانع شدن برای مزاحمت دیگران، جان فشانی کردند.

گناه را دست کم نگیریم. آموزه‌های دینی ما را از گناهان کوچکی که گام‌های نخستین ابلیس برای رسیدن به رفتارهایی خارج از باور می باشند، برحذر داشته‌اند. با بازگشت به زندگی معنوی،‌ امنیت و سلامت را نصیب خود و نسل نوخاسته نماییم. /882/د101/س

کانال تخصصی نوجوان، ابراهیم اخوی

علی اصغر سیاحت هویدا
ارسال نظرات