۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۵۹۱۵۰۱
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه:

مردم انقلابی ایران در 9 دی پاسخ محکمی به فتنه دشمنان دادند

مردم انقلابی ایران در 9 دی پاسخ محکمی به فتنه دشمنان دادند
حجت الاسلام والمسلمین خاموشی بیان کرد: همزمان با پیشرفت انقلاب دشمنان نیز به فکر فتنه بودند و تا کنون نتیجه ای نگرفتند.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین خاموشی، نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در جمع کارکنان اداره کل اوقاف خراسان رضوی در مهدیه امام خامنه ای(مدظله العالی) مشهد مقدس با اشاره به آيات ابتدایی سوره طلاق گفت: این آیات از اميدبخش ترين آيات قرآن مجيد است كه تلاوت آن دل را صفا و جان را نور می بخشد و به تمام افراد با تقوا وعده نجات و حل مشكلات می دهد.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این که سه توصیه و یک امر به تقوای الهی در سوره طلاق آمده است، افزود: کسی که تقوای الهی پیشه کند، خداوند امرش را سهل و ناکاستی و نواقصش را جبران کرده و بلند مرتبه می شود.

وی با اشاره به ملاقاتی که با یک جامعه شناس عرب زبان مسیحی در لبنان داشته افزود: این جامعه شناس گفت: "دوستانی که با نظام هستند لحظه به لحظه باید برای نعمت ولایت شکرگزار باشند و برای پاسداشت این نعمت و در اطاعت از فرامین ولی فقیه از هم سبقت گرفته و در هر حال گوش به فرمان فرامین رهبری باشند."

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی با بیان اینکه قرآن از مقوله قرائت آمده، افزود: خداوند در اولین آیات نازل شده بر پیامبر فرمودند« ای صاحبان روح و اندیشه تقوای الهی پیشه کنید.

وی با اشاره کلمه "ذکر" در آیات پایانی سوره طلاق، گفت: منظور از ذکر همان رسول است که جنبه علمی نیز دارد و در مکتب تشیع "رسول" به عنوان مجری قوانین الهی در جامعه است.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: حضرت محمد(ص) و اهل بیت او ناطق به کتاب - یعنی قرآن - می باشند و امیر المؤمنین(ع) می فرماید: «من قرآن ناطق و زبان گویای خداوند هستم.»

وی افزود: امام راحل قبل از انقلاب با تکیه بر مردم انقلاب را به جهتی که در ذهن داشت هدایت و این انقلاب را با توکل بر خدا شروع کرد و بعد از پیروزی انقلاب نیز از همان اوایل بر داشتن و افزایش بصیرت انقلابی تاکید داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی بیان کرد: همزمان با پیشرفت انقلاب دشمنان نیز به فکر فتنه بودند و تا کنون نتیجه ای نگرفتند و مردم انقلابی ایران در 9 دی پاسخ محکمی به فتنه های دشمنان دادند.

وی اظهار کرد: امروز به موقعیتی رسیدیم که دشمن مجبور به ترک منطقه شده و از حکومتش بر منطقه خبری نیست و به برکت انقلاب و بصیرت مردم انقلابی، آمریکا امروز دور خودش دیوار می کشد.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه سخنان خود با بیان اینکه سنت حسنه وقف کارکرد برای رفاه مردم با نیت قرب الهی است، گفت: واقفان با وقف خود با نیت ساخت حسینه حمام مسجد درمانگاه و مدرسه و... به فکر منفعت رساندن به مردم بودند

وی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تحریم ها، امروز وقف با نیت علم، دانش و فناوری، مشاغل دانش بنیان و حمایت از کسانی که تولید می کنند بسیار مورد توجه و ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی با بیان اینکه سعی ما در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اجرای امینانه نیت های واقفان است، گفت: مردم نیز باید این نعمت ها و اثرات وقف را در جامعه ببینند و بعد اجتماعی موقوفات یکی از ابعاد اصلی سنت حسنه وقف است.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امیدواریم که این سازمان در حوزه وقف جدید ترین خدمات و در کارنامه اش به عنوان حافظ منافع واقفان بهترین کارکرد را داشته باشد./864/د103/ب1

ارسال نظرات