۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۵۹۰۹۴۲
حجت الاسلام والمسلمین نوری زاده مطرح کرد؛

تولید پژوهش‌های کاربردی در پژوهشکده تخصصی کوثر

تولید پژوهش‌های کاربردی در پژوهشکده تخصصی کوثر
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: پژوهشکده تخصصی کوثر گام در راستای تولید پژوهش‌های کاربردی در حوزه‌های علمیه خواهران است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نوری زاده مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران، امروز در آیین افتتاحیه نخستین پژوهشکده مطالعاتی تخصصی کوثر که در مدرسه علمیه کوثر برگزار شد، گفت: علم نافع بهترین علم‌ها است.

وی افزود: طبق صریح روایات؛ عالمی که مردم از علم او بهره ببرند بهتر از عبادت هفتاد هزار عابد است؛ انسان باید از علومی نافع نیستند به خداوند پناه ببرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران با تاکید براینکه فعالیت‌های پژوهشی باید براساس نیازها، استفاده صحیح از داده‌ها و برای رضای خداوند انجام شود تا اثر گذار باشد، ابراز کرد: چنین تحقیقی علم نافع است.

حجت الاسلام نوری زاده فعالیت‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه را در زمره علوم نافع دانست و اظهار داشت: عالمان از علم نافع است که می‌توانند به دیگران سود و فایده برسانند و عموم و خواص از آن بهره ببرند.

وی در ادامه با بیان اینکه در امر تحقیق و پژوهش زبان، زمان و زمانه شناسی موضوعیت دارد، گفت: پژوهشگر باید برای امر تحقیق وقت کافی و زبان گویا داشته باشد و زمانه را به درستی درک کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران فعالیت‌های پژوهشی در حوزه کاربردی و تخصصی را بسیار مهم قلمداد کرد و اظهار داشت: پژوهشکده تخصصی کوثر گام مهمی در راستای تولید پژوهش‌های کاربردی در حوزه‌های علمیه خواهران برداشته است.

حجت الاسلام نوری زاده ادامه داد: نظریه پردازی، بررسی معضلات فکری جامعه بانوان و حل آن مبتنی بر احکام فقهی و آموزه‌های اسلامی از اهدافی بود که سازمان تبلیغات اسلامی را به آن واداشت تا نخستین پژوهشکده مطالعاتی تخصصی کوثر را در راستای سیاست مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در این مرکز حوزوی ایجاد کند.

وی در پایان نقش زنان را در کاهش آسیب‌های اجتماعی، ترویج سبک زندگی اسلامی و مسائل مربوط به خانواده بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: به هر میزان بتوانیم در حوزه بانوان سرمایه گذاری کنیم به همان اندازه می‌توانیم جامعه را از آسیب‌ها، چالش‌ها و تهدید‌ها حفظ کنیم./۸۱۳/پ202/ب1
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات