۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۵۹۰۵۵۹
مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان:

پژوهش مایه حیات طلبه و مبلغ است

پژوهش مایه حیات طلبه و مبلغ است
مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان پژوهش را در حوزه پایه و اساس تحصیل و تبلیغ عنوان کرد و گفت: پژوهش مایه حیات طلبه و مبلغ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سید علی موسوی، مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان، ظهر امروز در مراسم اختتامیه دومین دوره استانی جشنواره علامه حلی(ره) گفت: جشنواره علامه حلی(ره) و دیگر جشنواره های پژوهشی پلی برای رسیدن به خلق آثار ارزشمند پژوهشی و کاربردی است.

وی با اشاره به نقش جشنواره علامه حلی در کشف استعدادهای پژوهشی طلاب افزود: برگزاری این جشنواره به صورت استانی در تبیین و ترویج فرهنگ تحقیق و پژوهش در حوزه نقش آفرین است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه تحقیق و پژوهش در حوزه یک اصل است، عنوان کرد: طلبه در بدو ورود به حوزه باید پژوهش را در اولویت فعالیت های تحصیلی خود قرار دهد.

وی به نقش اساتید در نهادینه سازی فرهنگ پژوهش اشاره کرد و گفت: اساتید و پژوهشگران حوزه با تشویق و هدایت طلبه به سمت فعالیت های پژوهشی باید در تقویت روحیه پژوهشی طلاب ایفای نقش کنند و فرهنگ پژوهش را در حوزه پویا سازند.

مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان با تأکید بر ضرورت فراهم ساختن زیرساخت های پژوهشی در حوزه برای تقویت فعالیت پژوهشی طلاب بیان کرد: اساتید و طلبه ها باید با شیوه های نوین و مهارت های مقاله نویسی و پژوهشی آشنا شوند و این مهم در سایه دوره های آموزشی و کارگاه محقق می شود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه اثر پژوهشی طلبه باید فاخر بوده و در طلبه در اثر خود نیازهای جامعه را در نظر بگیرد، اظهار داشت: حیات علمی و تبلیغی طلبه در گرو تولید علم و ارتقای دانش بوده و باید بداند این مهم در سایه فعالیت های تحقیقی و پژوهشی محقق می شود.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه ما همه تلاش خود را برای رشد و شکوفایی استعدادهای پژوهشی طلبه ها انجام می دهیم و از ظرفیت اساتید برای هدایت فعالیت پژوهشی این قشر بهره مند می شویم، گفت: طلاب نیز باید انگیزه، علاقه و همت والایی داشته باشند./9451/پ602/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات