۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۵۷۱۵۷۷

قدردانی اساتید سطوح عالی و خارج از مواضع ‌انقلابی آیت الله مکارم

جمعی از اساتید سطوح عالی خارج حوزه علمیه قم در دیدار با حضرت ‌آیت الله مکارم شیرازی از مواضع انقلابی این مرجع تقلید قدردانی کردند.
آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  جمعی از اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم با حضرت آیت الله مکارم شیرازی به منظور تقدیر از مواضع انقلابی این مرجع تقلید به ویژه در زمینه فتوای ایشان درباره FATF دیدار و گفت وگو کردند.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین عباس رفعتی سخنگوی مدیریت حوزه های علمیه در این دیدار با اشاره به مواضع انقلابی حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه به جهت تقدیر و حمایت از موضع گیری انقلابی و ارزشی مرجعیت عالیقدر به ویژه در تحریم الحاق به کنوانسیون FATF  خدمت رسیده اند.

وی افزود: به تعبیر برخی از اساتید و بزرگان حوزه این تحریم و موضع گیری در تراز تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی قلمداد می شود، برخی دیگر از فضلا و اساتید نیز این موضع گیری انقلابی حضرتعالی را در تراز موضع گیری حضرت امام در تحریم کاپیتولاسیون دیدند و اساتید حاضر به پاس تقدیر و حمایت حضور پیدا کردند.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی دبیر تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم هدف از این دیدار را قدردانی و قدرشناسی از خدمات مرجعیت به ویژه خدمات حضرت آیت الله مکارم شیرازی در جهان اسلام دانست.

وی افزود: کنگره مبارزه با تکفیری ها که از سوی حضرت آیت الله مکارم شیرازی راه اندازی شد بسیار مؤثر بود و صدای اسلام حقیقی را به وسیله علمای اهل سنت و شیعه به اقصی نقاط جهان رساند، همچنین کنگره بی بدیل نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی بسیار مفید، مطلوب و بی نظیر بود.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی با بیان این که فتوای قاطعانه، شجاعانه و به موقع تحریم FATF از سوی حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی حراست از کیان اسلام و نظام جمهوری اسلامی بود، اظهار داشت: آیت الله العظمی مکارم شیرازی قبل، حین و بعد از انقلاب تا کنون نقش مسؤولانه و مثبت را همواره داشته اند.

وی اضافه کرد: وظیفه دینی و شرعی همه علما و مراجع است که در برابر استعمار دشمن ایستادگی کنند که حضرت آیت الله مکارم شیرازی این وظیفه مورد رضایت امام زمان(عج) را محقق کردند، خانواده های شهدا، جانبازان، مردم و حوزویان از این فتوای انقلابی بسیار خوشحال شدند و جان تازه ای گرفتند.

امام جمعه مشهد اردهال در پایان تأکید کرد: اگر غافل شویم و FATF امضا شود به معنای خودکشی است و استعمار ملت ایران را رقم می زند، فتوای آیت الله العظمی مکارم شیرازی سیلی ماندگار بر صورت آمریکا و استکبار شد، اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم تا پایان جان از اسلام، انقلاب و مرجعیت دفاع می کنند.

اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در این دیدار تأکید کردند که با قوت پای ارزش ها و آرمان های اسلام و انقلاب ایستاده اند و اجازه نخواهند داد که زمینه استعمار دشمن بر ملت ایران فراهم شود./1323/

ارسال نظرات