۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۸
کد خبر: ۵۶۹۸۶۱
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

مسؤولان خوشگذران با خدمت نکردن به مردم ضربه به اسلام می‌زنند

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تبعیت از ولایت فقیه بقای اسلام را تضمین می‌کند، گفت: مسؤولانی که به مردم خدمت نمی‌کنند و به خوشگذرانی مشغول هستند در اصل به اسلام ضربه می‌زنند.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری استاد حوزه علمیه، امروز در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: عدم لیاقت انسان‌ها دلیل غیبت امام زمان(عج) است.

وی افزود: فلسفه انتظار تربیت انسان برای امر ظهور است بنابراین تا انسان‌ها به آن رشد و بالندگی لازم نرسند ظهور محقق نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با تاکید بر اینکه اعمال انسان منتظر باید متناسب با خواسته و رضایت امام زمان(عج) باشد، ابراز کرد: اگر کسی دوست دارد خود را برای ظهور آماده کند باید از اموری که باعث نارضایتی امام زمان(عج) می‌شود اجتناب کرده و به انجام اعمالی که مورد رضایت ایشان است اقدام کند.

استاد حوزه علمیه درباره زندگی دنیوی انسان، گفت: زندگی انسان در این دنیا باید به گونه‌ای باشد که سیر سعودی داشته باشد اما متاسفانه برخی افراد به جای سعود در حال سقوط هستند و گاهی از حیوان هم پست‌تر می‌شوند.

وی ادامه داد: پیامبران، امامان، علمای صالح، شهدا و قیامت باوران در این دنیا سیر سعودی داشته و هرگز در جامعه آلوده از اوج گرفتن و پرواز کردن به سوی خداوند باز نمی‌مانند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه سیر سعودی انسان در گرو اطاعت و تبعیت از خداوند و پیامبراکرم(ص) است، گفت: کسانی که از فرمان الهی سرباز می‌زنند و دستورات الهی را اطاعت نمی‌کنند هرگز به کمال و سعادت نمی‌رسند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: ولایتپذیری از دیگر لوازم سیر به سوی خداوند است امروز در عصر غیبت تبعیت از علما برای رسیدن به سعادت امری لازم و ضروری به شمار می‌رود.

وی تبعیت نکردن از ولایت فقیه را مقدمه ضربه خوردن اسلام بیان کرد و اظهار داشت: اگر امام راحل می‌فرمایند: ای مسؤولان به مردم خدمت کنید؛ اگر مسؤولان این مهم را پشت گوش بیاندازند و به خوشگذرانی مشغول شوند براساس آیه قرآن آنان زندگی حیوانی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در پایان خاطرنشان کرد: اجرای اقتصاد مقاومتی، پرکاری، اتحاد و همبستگی، خدمت گزاری به مسلمین و غیره را بارها و بارها رهبر معظم انقلاب به مسؤولان گوشزد کردند که اگر تبعیت و اطاعت نشود اسلام ضربه می‌خورد./813/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات