۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۵۶۹۵۷۶
کارشناس مهدوی تشریح کرد؛

شیرین کردن اوقات فراغت با طعم «انتظار»

حجت الاسلام یوسفیان با اشاره به ظرفیت های بهینه تعطیلات تابستانی، گفت: برنامه های اوقات فراغت باید به فرصتی تبدیل شود که «انتظار» توام با عمل گرایی در کودکان، نوجوانان و جوانان ما نهادینه شود و از این مسیر، زمینه ظهور فراهم شود.
امام زمان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد یوسفیان، کارشناس مرکز تخصصی مهدویت بر لزوم توجه به موضوع مهدویت و انتظار در برنامه های تابستانی و اوقات فراغت نوجوانان و جوانان تاکید کرد و گفت: یکی از موضوعات مهم در فضای زندگی انسان ها بویژه در ایام نوجوانی مسئله تربیت است.

وی بیان کرد: از این رو، فضای حرکت در مسیر تربیت باید به گونه ای مدیریت شود که انسان بهره اخروی نیز در آموزه های تربیتی دستگیرش شود و در واقع تربیت جسمی و روحی توامان باشد.

حجت الاسلام یوسفیان اظهار کرد: برای پیوند میان انسان و خدا، واسطه هایی از سوی خدا قرار داده شده است، تا انسان را در مسیر معنویت و سعادت هدایت کنند و به دلیل ویژگی های خاص و حساس سنی، نوجوانان و جوانان نیاز بیشتری به هدایت راهنمایان الهی دارند. لذا ضرورت دارد در برنامه های ترتیب داده شده برای اوقات فراغت این قشر سنی حساس در ایام تعطیلات تابستان در کنار توجه به تامین نشاط، شادی و انرژی، برای تعالی فکری و معنوی شان نیز برنامه ریزی شود.

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت تاکید کرد: در روایات تصریح شده: «کسی که در مسیر انتظار گام بردارد، همانند کسی است که در راه خدا جهاد می کند»؛ با این تصریح و کارکرد، اگر برنامه های اوقات فراغت تابستانی جوان و نوجوان ما با «انتظار» پیوند عمیق داشته باشد، قطعا حرکت رو به جلو و پیشرفت های خوبی برای ما در عرصه های مختلف رقم می خورد.

وی در ادامه بیان کرد: از این رو، در فضای برگزاری برنامه های اوقات فراغت محورهایی همچون فراهم کردن زمینه شناخت و آگاهی نسبت به حضرت حجت(عج)، احساس و باور به حضور حضرت مهدی(عج) و نظارت ایشان بر سبک زندگی و عملکرد ما،  باید در نوجوانان و جوانان تقویت شود.

یوسفیان ابراز کرد: برنامه های اوقات فراغت باید به فرصتی تبدیل شود که «انتظار» توام با عمل گرایی در کودکان، نوجوانان و جوانان ما نهادینه شود و از این مسیر، زمینه ظهور فراهم گردد.

کارشناس مهدوی با بیان اینکه تحقق انتظار زمینه ساز نیازمند سه مولفه است، اضافه کرد: خودسازی برای ظهور، پیوند فضای جامعه با فضای انتظار و دگرسازی به این معنا که فضای جامعه برای ظهور آماده و تلاش شود که دیگر افراد جامعه هم در مسیر ظهور گام بردارند و مسئولیت پذیر شوند، برای انتظار زمینه ساز ضرورت دارد.

حجت الاسلام یوسفیان در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فضای برنامه های اوقات فراغت و اردوهای آموزشی، فضایی تربیتی است لذا ضرورت دارد در چنین شرایطی اهتمام به مسئله انتظار و مهدویت در محورهای خودسازی، فضاسازی و دگرسازی تقویت شود. توجه به این موضوع را می توان در فعالیت ها و برنامه های هنری هم مورد توجه قرار داد و با استفاده از ابزار هنر مولفه های انتظار متصل به ظهور را به مخاطبان منتقل کرد./۹۶۹/د102/ب1

منبع: شبستان

ارسال نظرات