۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۵۶۷۰۰۳
امام جمعه بابل:

روز قدس روز احیای آرمان های اصیل اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که امام راحل احیاگر آرمان های قدس در عصر حاضر بود، گفت: روز قدس روز احیای اسلام و بازگشت به مقدسات اصیل اسلامی است و باید هر چه باشکوه تر برگزار شود.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در جمع اعضای ستاد بزرگداشت روز قدس شهرستان بابل، گفت: موضوع حمایت ملت ایران از آزادی بیت المقدس، یک تکلیف الهی و وظیفه ای شرعی برای رهایی قبله نخست مسلمانان است.

وی افزود: قدس و فلسطین متعلق به جهان اسلام است و باید این ملت مظلوم از زیر چکمه های ددمنش رژیم صهیونستی نجات پیدا کند.

تولیت مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) ضمن تاکید بر این مطلب که امام راحل احیاگر آرمان های قدس در عصر حاضر بود، خاطرنشان کرد: امام راحل با بنیان نهادن انقلاب اسلامی بر روی آرمان های اصیل اسلام و حمایت از ملت های مظلوم، روح تازه ای را بر جریان مبارزه علیه اشغالگری ظالمانه رژیم جعلی صهیونیستی دمید.

وی ادامه داد: موضوع فلسطین و بازگردادن قبله نخست مسلمانان همچنان تا تحقق آزادی این ملت مظلوم در راس مسائل جهان اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی وحدت در جهان اسلام را وظیفه همه مسلمانان با محوریت آرمان های قدس دانست و تصریح کرد: به رغم تقویت جریان سازش از سوی غرب در جهان اسلام و خیانت برخی از سران کشورهای اسلامی، مسلمانان در برابر اشغالگری ها و کشتار ملت مظلوم فلسطین، هیچگاه سر سازش و تسلیم فرود نمی آورند.

وی ادامه داد: جریان عادی سازی با رژیم صهیونیستی و جریان سازش در برابر جبهه مقاومت روز به روز ضعیف تر می شود و اقبال ملت های منطقه به مقاومت روز به روز گسترش پیدا می کند.

امام جمعه بابل یکی از هدف های به وجود آوردن جریان تکفیری در منطقه توسط استکبار را تضعیف مقاومت عنوان کرد و گفت: پیوند عمیق جریان تکفیری با رژیم صهونیستی در حمایت ها و پشتیبانی های گسترده عناصر خبیث اشغالگر قدس از آن ها به ویژه در درمان مجروحان عناصر خبیث تکفیری روشن شد و آن ها را در جهان اسلام رسوا کرد.

وی با اشاره به عیان شدن خیانت های برخی از سران کشورهای به ظاهر مسلمانان و ارتباط گسترده و مخفیانه آن ها با صهیونیست ها، خاطرنشان کرد: ماهیت دشمنی برخی از دولت های سرسپرده استکبار با جمهوری اسلامی ایران به خاطر حمایت های این نظام از آرمان های مقدس اسلامی بر اساس تکلیف الهی است و امروز شاهد عیان شدن این ارتباط گسترده و مخفیانه آن ها با رژیم اشغالگر قدس هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی یکی دیگر از علت های تاکید بر برپایی با شکوه روز قدس را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: روز قدس روز احیای اسلامی و بازگشت به مقدسات اصیل اسلامی است و باید هر چه باشکوه تر برگزار شود.

وی ابتکار امام راحل را برای نامگذاری روز قدس ناشی از دور اندیشی آن امام راحل دانست و تاکید کرد: مراسم روز قدس باید به افزایش بصیرت آحاد جامعه و نمایش وحدت آحاد امت اسلامی تبدیل شود و هر چه با شکوه تر برگزار گردد.

امام جمعه بابل با اشاره به برگزار شدن تجمع بزرگ سالانه نیروهای شاخص انقلابی شهرستان بابل در شامگاه روی قدس، افزود: بر اساس یک سنت حسنه، نشست هم اندیشی و تجمع نیروهای شاخص و پیشروی انقلابی شهرستان بابل با توجه قرار دادن آرمان های انقلابی و شاخص های مورد تاکید مقام معظم رهبری در خصوص رفتار انقلابی در نظام اسلامی برگزار خواهد شد./1313/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات