۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۵۶۲۸۶۴
آیت الله نوری همدانی:

جوانان مهم ترین سرمایه برای مملکت اسلامی هستند

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به این که جوانان مهم ترین سرمایه برای مملکت اسلامی هستند، گفت: در مبانی اسلامی و روایات توجه ویژه ای به جوانان شده است، زیرا جوانان دلشان پاک بوده و تابع حق هستند.
دیدار علما با آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار جمعی از حافظان قرآن مدرسه شبانه روزی امامزاده جمال الدین با اشاره این که خداوند در قرآن کریم عمر انسان را به سه دسته تقسیم کرده است، گفت: در این تقسیم بندی دوران کودکی دوران ضعف، جوانی دوره بالندگی و رشد استعدادهای فراوان و نیرومندی و پیری باز دوران ضعف ترسیم شده است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: همه انسان ها سه دوره یاد شده را می گذرانند، بر این اساس همه باید در دوران جوانی که دوره رشد و بالندگی است، تلاش های فراوان داشته باشند، زیرا در این دوره است که شخصیت انسان شکل می گیرد.

وی با بیان این که جوانان امروزی باید قدر دوران جوانی شان را بدانند، عنوان کرد: امیرمؤمنان(ع) فرمودند «دو نعمت است که انسان تا آن ها را از دست ندهد، قدرش را نمی داند، یکی از آن ها جوانی و دیگری صحت و عافیت است»؛ جوانان تا این نعمت ارشمند جوانی را از دست نداده اند باید در راستای یادگیری معارف و فنون مختلف تلاش کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به این که جوانان برای مملکت اسلامی مهم ترین سرمایه هستند، ابراز کرد: در مبانی اسلامی و روایات توجه ویژه ای به جوانان شده است، زیرا جوانان دلشان پاک بوده و تابع حق هستند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: بر اساس روایاتی که از پیامبراکرم(ص) در زمینه توجه به نیروی جوان نقل شده است، این جوانان هستند که از مقام ولایت بیشتر پشتیبانی می کنند و در راستای تحقق آرمان های اسلامی خالصانه عمل می کنند.

وی افزود: حتی با توجه به روایات در می یابیم که بیشتر یاران امام زمان(عج) از جوانان بوده و تنها تعداد محدودی از یاران حضرت(ع) از افراد پیر هستند.

حضرت آيت‌الله نوری همدانی در پایان خطاب به حاضران در جلسه یادآور شد: هیچ شغلی به اندازه شغل شما ارزشمند نیست و این که در میان این همه شغل، قرآن کریم را انتخاب کردید، کار بسیار با ارزشی است، بر این اساس این فرصت را غنیمت شمارید و با استفاده از نیروی جوانی در راستای اهداف تان تلاش کنید./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات