۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۵۴۴۸۴۶

تقدیر امام جمعه تبریز از خانواده‌های شهدای ارامنه

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با حضور در خلیفه‌گری ارامنه آذربایجان از خانواده های شهدای مسیحی تبریز تجلیل به عمل آورد.
امام جمعه تبریز در جمع ارامنه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در آستانه فرا رسیدن سال جدید میلادی، با حضور در خلیفه‌گری ارامنه تبریز، ضمن دیدار با خلیفه ارامنه آذربایجان، از خانواده های شهدای مسیحی تبریز تجلیل به عمل آورد.

امام جمعه تبریز در این دیدار صمیمی که با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی و شهردار تبریز همراه بود، با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت عیسی(ع) اظهار داشت: آن پیامبر بزرگ الهی، همچون رسول گرامی اسلام؛ پیام‌آور صلح، برادری و برابری بوده است.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که حضرت عیسی‌ علیه‌السلام از دیدگاه مبانی اسلامی و اعتقادات مسلمانان جزو پیامبران اولوالعزم الهی است، تصریح کرد: حضرت مسیح رسول صلح و رحمت است، اگر شاهدیم که برادران ارامنه همچون مسلمانان در دوران دفاع مقدس دوشادوش اقشار مختلف مردم به جنگ با دشمن بعثی شتافتند، نشأت گرفته از اعتقادات دینی آنان بوده است.

وی با بیان این‌که بخش زیبایی تاریخ دفاع مقدس مربوط به ایثارگری و از خودگذشتگی رزمندگان ارامنه بوده است، تصریح کرد: این جلوه‌های زیبا تجلی وحدت ملت ایران در مقابله با دشمن متجاوز بوده است، امروز نیز همان روحیه در کشور حاکم است و همه مردم از حقوق برابری برخوردار هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که وحدت و مودت میان ملت ایران و پیروان دیگر ادیان الهی در کشور حاکم است، افزود: امروز اقلیت‌های دینی در کشور از حقوقی برابر با ملت ایران برخوردار هستند، چنانکه در مجلس شورای اسلامی نمایندگانی برای خود دارند.

همچنین گریگور چفتچیان، خلیفه‌کل ارامنه آذربایجان با تقدیر از حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در جمع خانواده های شهدای ارامنه اظهار داشت: زندگی مسالمت‌آمیز و صمیمی ارامنه و مسلمانان در شهرهای مختلف ایران، الگوی مودت و وحدت ادیان است که باید در دیگر کشورها نیز تقویت شود.

وی با بیان این‌که توجه و رسیدگی ارگان‌های مختلف در ایران به امور کلیساها، حتی در کشوری مثل ارمنستان نیز وجود ندارد، افزود: ارامنه ایران سعادتمند هستند که در آذربایجان‌شرقی و سایر استان‌های کشور، به همراه سایر برادران دینی، زندگی‌ توام با آرامش و امنیت دارند.

گریگور چفتچیان با اشاره به این‌که ارامنه خود را مدیون شهدای انقلاب و دوران دفاع مقدس می دانند، تصریح کرد: به جرأت اذعان داریم که تعالی جمهوری اسلامی ایران در سایه رهنمودها و حکمت‌های رهبر معظم انقلاب بوده و همین تدابیر مایه آرامش پیروان ادیان الهی و اقلیت های بوده است./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات