۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۵۴۲۰۴۴
حجت الاسلام رنجبر:

گره گشایی از مشکلات مردم ویژگی بارز ائمه اطهار است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه گره گشایی از مشکلات مردم ویژگی بارز ائمه اطهار(ع) است، گفت: ا ئمه معصومین(ع) دنیای کرم بوده و هرگز از کنار مشکلات مردم بی تفاوت عبور نمی‌کردند.
حجت الاسلام رنجبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رنجبر استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت میلاد پربرکت نبی اکرم محمد مصطفی(ص) و امام جعفرصادق(ع) در مسجد جامع غدیر خم برگزار شد، گفت: خداوند متعال به چند طریق انسان‌ها را جذب می‌کند.

وی با بیان اینکه گاهی خداوند با مصائب و مشکلات انسان‌ها را جذب خودش می‌کند، ابراز کرد: رنج و سختی‌های دنیوی که انسان به آن مبتلا می‌شود نشان از علاقه و محبت خداوند به بنده است.

حجت الاسلام رنجبر با اشاره به اینکه بیشترین گرفتاری‌ها و رنج‌ها را ائمه اطهار(ع) در عالم دنیا متحمل شدند، اظهار داشت: در بسیاری از مواقع گرفتاری‌ها نشان از قهر خداوند نیست بلکه بیانگر رحمت خداوند به بنده است.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه گرفتاری‌ها و مشکلات زمینه رشد و شکوفایی انسان را فراهم می‌آورد، گفت: خداوند می‌فرماید: شما بشر هستید ما اگر بخواهیم از شما انسان بسازیم در دل دشواری‌ها و سختی‌ها قرارتان می‌دهیم تا شکل بگیرید؛ انسان اگر بخواهد شخصیت او شکل بگیرد باید در گرفتاری و سختی‌ها قرار بگیرد.

وی افزود: انسان استعدادهایی دارد که تنها در گرفتاری شکوفا می‌شود، رشد و نمو دانه گیاه در گرو فشار درونی و بیرونی است که از ناحیه خاک و خود درون دانه بر او وارد می‌شود، بنابراین شکر بر مصیبت به عنوان بالاترین نعمت زمینه رشد انسان را فراهم می‌آورد.

حجت الاسلام رنجبر ادامه داد: عفو و وفا در وجود مقدس حضرت ابوالفضل(ع) موج می‌زد ولی برای ظهور این وفا نیاز به وقوع کربلا و عاشورایی بود تا این وفا در اوج خودش بروز و ظهور یابد.

این خطیب مشهور با اشاره به اینکه خداوند به واسطه پیامبران و ائمه اطهار(ع) انسان‌ها را به خود جذب می‌کند، گفت: نرم خویی و مهربانی پیامبراکرم(ص) به قدری زیاد بود که بسیاری را به خود جذب می‌کرد بر هیمن اساس هر کسی نرم رفتار و نرم خوتر باشد هوادارانش بیشتر می‌شود.

استاد حوزه علمیه در خصوص اینکه خطا پوشی و گره گشایی از ویژگی‌های بارز ائمه اطهار(ع) به شمار می‌رود، عنوان کرد: ائمه معصومین(ع) دنیای کرم بوده و هرگز از کنار مشکلات مردم بی تفاوت عبور نمی‌کردند؛ کسانی که گفتند «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» و گفتند «ما مراقب کلاه خودمان هستم که باد آن را نبرد» برخلاف سیره و منش اهل بیت(ع) رفتار کردند.

وی با تاکید بر اینکه انسان هرگز نباید از رحمت خداوند ناامید شود، خاطر نشان کرد: رحمت خداوند به قدری بی انتهاست که اگر انسان گناهکار از معصیت خود توبه کند خداوند او را بخشیده و در دایره رحمت الهی قرار می‌گیرد./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات