۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۵۳۲۹۳۴
عضو هیأت علمی مرکز تخصصی مهدویت قم مطرح کرد؛

ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت اربعین حسینی در جهت تمدن سازی اسلامی

حجت الاسلام فؤادیان گفت: در این دنیایی که تکنولوژی پیشرفته حرف اول را می زند، نفس همین پیاده روی نشانگر این است که قیام حسینی و ظرفیت اربعین می تواند همه قانون های دنیا را بهم بزند و یک تمدن نوین اسلامی بسازد.
حجت الاسلام محمدرضا فؤادیان اربعین

حجت‌الاسلام محمدرضا فؤادیان در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا، با بیان اینکه زیارت اربعین تنها در مورد امام حسین(ع) وارد شده است، گفت: در رابطه با هیچ کدام از معصومان(ع) حتی پیامبر اکرم(ص) زیارت اربعین وارد نشده است؛ به یقین زیارت اربعین توانایی و ظرفیتی گسترده دارد و یک معنا و مفهوم عظیم معنوی در آن نهفته است که می توان از آن با عنوان «ظرفیت تمدن سازی» یاد کرد.

ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت اربعین حسینی در پیشبرد اهداف اسلامی

عضو هیأت علمی مرکز تخصصی مهدویت قم با بیان اینکه زیارت اربعین از نشانه های شیعیان است، اظهار داشت:‌ این زیارت مشتمل بر یک سلسله معارفی است که ظرفیت تمدن سازی نوین اسلامی را دارد؛ بنابراین ضروری است جامعه شیعی از این ظرفیت برای پیشبرد اهداف اسلامی استفاده کند.

وی افزود: جامعه شیعی باید برای پیشبرد اهداف اسلامی خود در این زیارت برای زدودن ضلالت و گمراهی طرح و برنامه داشته وسناریوهای محتمل را در نظر بگیرد تا بتواند اثرگذاری بهتری داشته باشد.

زیارت اربعین همه قوانین دنیوی را به هم می زند

حجت الاسلام فؤادیان خاطرنشان کرد: در این دنیایی که تکنولوژی پیشرفته حرف اول را می زند، نفس همین پیاده روی نشانگر این است که قیام حسینی و ظرفیت اربعین می تواند همه قانون های دنیا را بهم بزند و یک تمدن نوین اسلامی بسازد.

قله و اوج هدف از زیارت اربعین زمینه سازی برای ظهور مهدوی است

عضو هیأت علمی مرکز تخصصی مهدویت قم با اشاره به اینکه قله و اوج هدف از زیارت اربعین زمینه سازی دولت ظهور مهدوی است، ابراز داشت: ما باید از این ظرفیت کمال بهره برداری را داشته باشیم؛ نباید تنها به پیاده روی بسنده شود، بلکه در این سفر سعی داشته باشیم تا مقامات معنوی خود را افزایش دهیم.

وی عنوان کرد: در فضایی که ملیت های مختلف در یک جا متراکم می شود، این ظرفیت بسیار خوبی است و می تواند برای تمدن سازی نوین مورد دقت قرار بگیرد. /841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات