۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۵۳۲۳۹۳
در حاشيه جلسه هيأت دولت؛

حجتي: به دنبال رفع مشكلات بازار ميوه و تره بار شهرهاي بزرگ هستيم

وزير جهاد كشاورزي در مورد وضعيت بازار ميوه و تره بار شهرهاي بزرگ گفت: ما در تلاش هستيم با كمك وزارت كشور و شهرداري مشكلات ميوه و تره بار در شهرهاي بزرگ را حل كنيم تا بتوان آنها را در اختیار تولیدکنندگان قرار داد.
حجتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در حاشيه جلسه هيأت دولت درباره عرضه و تقاضای میوه، گفت: اين عرضه و تقاضا توسط دولت انجام نمي شود بلكه در بازار انجام مي گردد، در حال حاضر اغلب قیمت‌ها در بازار، قیمت آن‌ها از قیمت تنظیمی بالاتر است.

وي ادامه داد: خوشبختانه شرايط ما در مورد محصول سيب خوب است و در اين راستا جشن شكرگزاري در دماوند برگزار شد، با اين وجود تمهيداتي براي صادرات سيب انجام شده است و دولت به صادرکنندگان سیب این اجازه را داده است که با تعرفه ترجیحی موز وارد کنند.

وزیر جهاد کشاورزی يادآور شد: دولت برای خرید تضمینی ورود خواهد کرد، با اين وجود اين حداقل قيمت است و قطعا مورد رضایت تولیدکننده نیست، بازار ما بايد به نحوي باشد كه كار به اينجا نرسد، در مورد دلالي و ارتباط با بازار دولت امكان خريد و فروش ندارد و در هيچ جاي دنيا هم به اين شكل نيست.

حجتی يادآور شد: آنچه براي ما مهم است بحث زنجیره تولید از مزرعه تا سفره توسط خود تولیدکنندگان است، از طرفي به دنبال اين هستيم كه تشکل‌ها و شرکت‌های بازرگانی نیز توسط خود تولیدکنندگان انجام شود و از صادرکنندگان و بازار نیز کمک بگيرند.

وی افزود: ما در تلاش هستيم با كمك وزارت كشور و شهرداري مشكلات ميوه و تره بار در شهرهاي بزرگ را حل كنيم تا بتوان آنها را در اختیار تولیدکنندگان قرار داد./٨١٦/۲۰۳/ح

ارسال نظرات