۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۵۳۱۲۳۱
حجت الاسلام میرباقری:

رشد و شکوفایی جامعه درگرو عملکرد عاقلانه و مومنانه حاکمان اسلامی است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه وحی و عقل وسیله‌ای برای هدایت بشر است، گفت: اگر جامعه اسلامی بخواهد به رشد و شکوفایی برسد باید حاکمان اسلامی براساس عقلشان عمل کنند و از وحی الهی غفلت نکنند.
حجت الاسلام سید حمید میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حمید میرباقری استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد شهید بهشتی(ره) گفت: وحی و عقل وسیله‌ای برای هدایت بشر است.

وی افزود: سیره و سبک زندگی اولیای الهی سراسر وحی است اگر کسی بخواهد سعادتمند شود و فرزندان خوبی تربیت کند باید عملکردش برمبنای وحی انجام شود.

حجت الاسلام میرباقری بهترین راه اصلاح جامعه را در تبعیت از وحی الهی دانست و ابراز کرد: اگر جامعه اسلامی بخواهد به رشد و شکوفایی برسد باید حاکمان اسلامی براساس عقلشان عمل کنند و از وحی الهی غفلت نکنند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه عقل و وحی دو شاخصه مهم در معرفی نقاط ضعف و قوت انسان به شمار می‌رود، اظهار داشت: اهل بیت(ع) به تمام نقاط ضعف و قوت بشر اشاره داشته و سعادت انسان را در نابودی نقاط ضعف و تقویت نقاط مثبت بیان کرده‌اند.

وی بیشترین نقطه ضعف انسان را براساس کلام الهی و ائمه معصومین(ع) تبعیت از هوای نفس بیان کرد و گفت: هوای نفس مادر همه بت‌هاست کسانی که تابع هوای نفس هستند در اصل هوای نفس را عبادت می‌کنند.

حجت الاسلام میرباقری ریشه همه بت پرستی‌ها را هوای نفس دانست و اظهار داشت: قرآن معجزه الهی است زمانی که بت پرستان مکه فصاحت قرآن کریم را مشاهده کردند با این حال که می‌دانستند که این کتاب الهی است اما به سبب تبعیت از نفس منکر آن شدند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه نفس اماره یکی از ابزارهای نفوذ شیطان برای گمراه ساختن انسان است، گفت: شیطان برای آنکه انسان را گمراه کند گناه را در ذهن او زیبا جلوه داده و او را وادار به اطاعت از هوی نفس می‌کند./807/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات