۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۵۲۹۸۹۱
سردار قاآنی:

دفاع از حرم دفاع از ولایت است

سردار قاآنی گفت: مسیری که شهدای مدافع حرم رفتند امتدادش دفاع از حرم بود ولی عمق این حرکت دفاع از ولایت بود و در حقیقت آنان از روح ولایت دفاع کردند که دفاع از حرم جلوه‌گاه دفاع از ولایت است.
سردار قاآنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، سردار اسماعیل قاآنی، جانشین فرمانده سپاه قدس در مراسم هفتمین روز تدفین شهید حججی، که صبح امروز در حسینیه فاطمه الزهرا نجف آباد برگزار شد، با اشاره به فرمایشات رهبری در روزهای اخیر در دیدار با خانواده شهید حججی گفت: با توجه به سخنان رهبری، این مجلس متعلق به همه شهداست و بنا به فرموده رهبری، خداوند او را نماینده و سخنگوی شهیدان قرار داد.

وی ادامه داد: این مدال پرافتخار را که اضافه بر تمام افتخاراتش از رهبر انقلاب دریافت کرد به عنوان نماینده و سخنگوی شهدا معرفی شد و تعبیر رهبری درباره عزت این شهید یعنی ذلت ناپذیری و سربلندی این شهید است و فراگیر شدن نام این شهید بر اثر مظلومیت و اخلاص این شهید است.

سردار قاآنی با اشاره به دیگر سخنان رهبر معظم انقلاب درباره حضور کم نظیر مردم در مراسم تشییع این شهید نیز افزود: حضور کم نظیر مردم در مراسم تشییع نشان از مجذوب شدن دل‌های مردم بود و کسانی که علی‌الظاهر با شهید و شهادت میانه‌ای نداشتند نیز در مراسمش شرکت کردند و این شهید اثبات کرد که هم چنان جوانان این ملت خالصانه و مخلصانه در پی شهادت هستند.

وی در ادامه درباره این سؤال که چرا شهادت این شهید چنین موجی ایجاد کرد و جریان ساز شد، بیان داشت: اخلاصی که در وجود این شهید بود و حرکت زندگی او براساس مکتب اهل‌بیت و یک مسلمان و مجاهد فی سبیل الله از او چنین شخصیت برای جهانیان ساخت.

جانشین فرمانده سپاه قدس درباره جلوه‌های عظمت این شهید نیز خاطرنشان کرد: یکی از ابعادی که شهادت این شهید دوباره احیا کرد، نشان دادن عظمت مکتب اسلام در سراسر جهان بود، قابلیت‌های این ملت باید عصاره‌اش در یک تابلو نمایان شود که جهانیان بفهمند و شهید حججی تابلویی شد که عصاره قابلیت ملت ایران و شیعه را برای دفاع از اسلام و حرکت مهدوی نشان داد.

وی در ادامه تصریح کرد: لحظه اسارت این شهید، و آن صلابت و مردانگی که در چشم او بود و ترس و وحشتی که در چشم دشمن است، بار دیگر یکی از جلوه‌های 8 سال جنگ تحمیلی را که به دست فراموشی سپرده بود آشکار کرد و آن به اسارت در آمدن دشمن در دست اسرای ما است و این شهید این عصاره و قابلیت ملت ایران را با این رفتار به موقع از خود نشان داد.

سردار قاآنی یکی از جنبه‌های مثبت این شهید را نشان دادن قابلیت این ملت برشمرد و گفت: شهید حججی با آن نوع رفتارش به دنیا اثبات کرد که مکتب عاشورا یک مکتب زنده و مستمر است و حرف سالار شهیدان هنوز ادامه دارد، یک راه واقعی جدی و رهرو دار است.

وی درباره دیگر اثر شهادت این شهید و شهدای مدافع حرم، افزود: شهدای مدافع حرم طبق نص قرآن، هم مجاهد بودند و هم مهاجر که این شهدا بودند که این ملت در طول این 40 سال که مورد تهاجم دشمنان در زمینه‌های مختلف بوده، حفظ کردند و توانستند به همه مظلومان جهان درس عزت و مبارزه کردن و پیروز شدن در اوج مظلومیت را بدهند.

جانشین فرمانده سپاه قدس با اشاره به تحولاتی که در منطقه به ویژه شکل‌گیری نیروهای حزب‌الله به وجود آمده، ادامه داد: شکل‌گیری نیروهای حزب‌الله که توانستند بعد از 70 سال از تأسیس رژیم صهیونیستی، آنان را چنین با خفت از لبنان بیرون کنند و این رژیم همان غده سرطانی است که در جنگ 6 روزه سه کشور عرب را در شکست داد و فرهنگ شهادت است که ذلت ملت‌های مظلوم را به عزت تبدیل می‌کند.

وی درباره واژه شهدای مدافع حرم نیز بیان داشت: این واژه از سوی هیچ گروه و تشکیلاتی به وجود نیامد و از بطن و درون این جبهه بیرون آمده است و این جبهه همان ارتش و بسیج جهانی است که آرزوی امام بود که در یکی از سخنانش فرمود اگر بسیج جهانی سربازان اسلام تشکیل شده بود کسی جرأت جسارت به فرزندان معنوی رسول‌الله را نخواهد داشت و این شهدای مدافع حرم پرچم‌داران تشکیل چنین بسیجی هستند که در حال شکل‌گیری در کل منطقه خاورمیانه است.

سردار قاآنی درباره دیگر جنبه شهادت شهید حججی و شهدای مدافع حرم خاطرنشان کرد: مسیری که شهدای مدافع حرم رفتند امتدادش دفاع از حرم بود ولی عمق این حرکت دفاع از ولایت بود و در حقیقت آنان از روح ولایت دفاع کردند که دفاع از حرم جلوه‌گاه دفاع از ولایت است./1306/پ202/ب1

ارسال نظرات