۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۵۲۸۸۲۴
سردار سلامی:

شهید حججی روح عاشورا را در کالبد ملت زنده کرد

سردار سلامی با بیان این که حججی با شهادتش بار دیگر روح عاشورا را در کالبد ملت زنده کرد، گفت: شهید حججی بعثتی در قلب‌ها ایجاد و دوباره آرمان‌های انقلاب را احیا کرد و روح شهادت‌طلبی و جهاد با شهادتش دوباره زنده شد.
شهید حججی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، امروز عاشورا تکرار شد، اربعین در نجف‌آباد ظهور کرد و سردار بی‌سر، حجت خدا، محسن حججی در زادگاهش آرام گرفت.

بعد از بازگشت پیکر این سردار رشید، و مراسم‌های وداع در شهرهای مشهد، تهران و اصفهان، در منزل آخر، وارد زادگاهش نجف‌آباد شد و صبح امروز با حضور خیل عظیم عاشقان حسینی سه و نیم کیلومتر مسافت میدان بسیج این شهر تا جنت الشهدا، حسین وار به سمت خانه ابدی‌اش، تشییع شد.

نماز این سردار بی‌سر که قرار بود از سوی آیت‌الله ناصری اقامه شود، به علت کسالت وی، توسط حجت‌الاسلام حسناتی، امام‌جمعه نجف‌آباد اقامه شد.

سخنران ویژه این مراسم سردار سرتیپ حسین سلامی جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

وی در بخشی از سخنان خود با  بیانی کوبنده، خطاب به رییس‌جمهور آمریکا و سخنرانی وی در نشست سازمان ملل گفت: هر کس از موشک‌های ما می‌ترسد، به پناهگاه پناه ببرد و این ملت زندگی خود را براساس تعامل با آمریکا بنا نکرده است و مستقل از برجام است؛ بدانید با نقض برجام از سوی شما، این ملت با آزادی بیشتری به پیش خواهد رفت که اگر برجام برای شما گزینه است، برای ما اصلاً گزینه نیست.

سردار سلامی ادامه داد: فرض ما این است که اصلاً آمریکا وجود ندارد و شما از این کینه نسبت به ملت و این نظام دارید، بمیرید که تا خون این شهیدان در کالبد این ملت جریان دارد، به پیش خواهیم رفت و کسانی که این سیل عظیم مشتاقان در مراسم تشییع این شهید را نمی‌بینند باید به آنها گفت که به چشم پزشک مراجعه کنند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران در ادامه بیان داشت: رییس‌جمهور آمریکا ملت ایران را حامی تروریسم نامید غافل از آنکه در تبلیغاتش اعلام کرده بود که داعش سمبل تکفیر و تروریسم و ساخته آمریکا است و این ملت در تمام دوران تحریمی که تا امروز هیچ کشوری تحت چنین فشاری قرار نگرفته و در برابر توطئه‌های شما برای انزوای سیاسی ایران خود در بیابان‌ها سرگردان شده‌اید.

وی سخنان رییس‌جمهور آمریکا را مهر تأییدی بر قدرت یافتن نظام جهانی اسلام در کل جهان بیان کرد و افزود: ما امروز در پرتو درخشش خون این شهیدان به اولویت اول در جهان تبدیل شدیم و سخنان رییس‌جمهور آمریکا گرچه نسبت به این ملت اهانت‌آمیز بود اما اعتراف عاجزانه‌ای بود که هویت نظام جهانی اسلام را ثابت کرد.

سردار سلامی درباره اهمیت شهدای مدافع حرم گفت: شهدای مدافع حرم، امروز گورستانی برای دفن آرزوهای دشمن ساختند و به برکت خون این شهیدان شمشیرهای جهاد از غلاف‌های کالبد ملت‌های مسلمان بیرون آمده و تجلی‌بخش روح عاشورا است؛ امروز بلاد اسلامی به میدان جهاد علیه مستکبران تبدیل شده است که از بازتاب‌ها و آثار خون این شهیدان است و سبب استحکام مردم با نظام شده است.

وی درباره شخصیت شهید محسن حججی نیز افزود: شخصیت او فراتر از کالبد مادی بود و روح او اکنون در پیکر جوانان ما تکثیر شده است و تبدیل به یک شخصیت و هویت اسلامی و جهانی شده و تعلیم‌یافته و تربیت شده مکتب عاشورا است.

سردار سلامی با بیان این که محسن فرزند همه ملت ایران است و حججی بار دیگر روح عاشورا را در کالبد این ملت زنده کرد، بیان کرد: این شهید بزرگوار بعثتی در قلب‌ها ایجاد و دوباره آرمان‌های انقلاب را احیا کرد و روح شهادت‌طلبی و جهاد دوباره زنده شد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران ادامه داد: شهید حججی، تمام محاسبات مادی دشمنان و معیار قضاوت آنان درباره جوانان این نسل را تغییر داد، آنانی که به گمان خامشان فکر می‌کردند با توطئه‌ها و تهدیدهای خود می‌توانند روح نسل جوان این نظام را نابود کنند ولی اعجاز این شهید یک ملت را به حرکت در آورد و انقلابی نوین در قلب ها و ذهن ها ایجاد کرد./۱۳۰۶/پ202/ب1

ارسال نظرات