۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۵۰۶۹۴۴
حجت الاسلام رنجبر:

عالم منهای خدا زیبایی ندارد

حجت الاسلام رنجبر با بیان این که خداوند هویت مطلق و بهای تام است، گفت: اگر عالم را منهای خدا نگاه کنیم جلوه، جمال و زیبایی ندارد چون عالم در کنار خداوند زیبا است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد رضا رنجبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا رنجبر رییس مجتمع فرهنگی بلال سحرگاه امروز در برنامه تلویزیونی ماه خدا که از شبکه اول سیما پخش شد، گفت: وقتی روز می شود که در و دیوارها به گونه ای وانمود می کنند که گویی نور برای آن ها است اما نور متعلق به خورشید است.

وی افزود: اگر خورشید نباشد نور و روشنایی روز وجود ندارد، وقتی تابستان می شود گل ها شادابی و طراوت را از خود می دانند اما وقتی این فصل بگذرد معلوم می شود که این طراوت از خود گل بوده یا مربوط به فصل می شود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که انسان ها مثال سبزه ها و گل را دارند که شادابی و طراوت از خود او نیست، اظهار داشت: انسان هرچه دارد و هست از سوی خداوند بوده و عنایت الهی به شمار می رود، همه موجودات سر سفره خدا نشسته اند اما همه این مسأله را نمی دانند.

وی ادامه داد: حضرت امام به خوبی می دانست که در عالم مهمان بوده و میزبان او خداوند متعال است، ایشان می دانست که هرچه وجود دارد از خداوند است و منهای او هیچ چیزی نخواهد بود، امام راحل در شرح شریف دعای سحر این نکته را به تصریح یاد می کنند.

حجت الاسلام رنجبر با بیان این که خداوند هویت مطلق و بهای تام است، ابراز داشت: هویت به معنای چه کسی بودن است، تنها کسی که می شود پیرامون او چه کسی بودن را به کار برد خداوند است چون کسی در عالم جز او وجود دارد.

وی عنوان کرد: بها به معنای زیبایی بوده که زیبایی تمام و تمام زیبایی خداوند متعال است، غیر از خداوند متعال هیچ هویت و بهائی وجود ندارد؛ اگر عالم را منهای خدا نگاه کنیم جلوه، جمال و زیبایی ندارد چون عالم در کنار خداوند زیبا است.

کارشناس دینی رسانه ملی خاطرنشان کرد: عالم منهای خدا زیبایی ندارد نه تنها زیبایی ندارد بلکه وجودی هم نخواهد داشت، حضرت امام می فرماید عالم از نظر غیر بودنش نه بهایی دارد نه هویتی، نه وجودی و  نه حقیقتی بلکه سراسر خیال اندر خیال است یعنی سراب به شمار می رود./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات