۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۵۰۵۰۷۲
حجت الاسلام نقی پورفر:

بدون باور به خدا نمی توان ارزش های اخلاقی را مستقر کرد

ریيس پژوهشکده مديريت اسلامي دانشگاه قم با بیان این که بدون باور به خدا نمی توان ارزش های اخلاقی را مستقر کرد، گفت: باور به خدا سبب تحکیم ارزش های اخلاقی و انسانی است، اگر باور به خدا حذف شود هرکاری مجاز خواهد شد.
حجت الاسلام نقی پورفر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ولی الله نقی پورفر ریيس پژوهشکده مديريت اسلامي دانشگاه قم در برنامه تلویزیونی ماه خدا که از شبکه اول سیما پخش شد، با اشاره به اهداف بعثت انبیا گفت: درباره بعثت باید توجه کنیم که بشر برای طی مسیر الهی به راهنما نیاز دارد تا قله های کمال را به آن ها نشان دهند.

وی افزود: پیامبر اسلام اخلاق مجسم بود و عاقل ترین مردم به شمار می رفت، پیامبر در معراج و بعثت تا قله نهایی بشریت صعود کرده است و با آن بصیرت کسب شده، بشر را به سوی قرب الهی دعوت می کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که برای اجرای ارزش های اسلامی مردم و مدیران باید بر اساس دستورات اسلامی تربیت شوند، اظهار داشت: تربیت مدیران اجرایی و فرهنگی جامعه باید بر اساس اهمیت مسؤولیت آنان باشد تا در آینده بتوانند موفق باشند.

وی با اشاره به مفاهیم و عقاید آیات قرآن ادامه داد: آیات مکی  بر توجه بر عقاید و اخلاق تأکید دارد، احکام عملی اسلام تمرکز بر الزامات اسلامی دارد، آیات احکام فقهی خاص اسلام نوعا در مدینه نازل شده است؛ الزامات شرعی مبتنی بر الزامات انسانی است.

حجت الاسلام نقی پورفر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حقوق والدین در دین اسلام ابراز داشت: اسلام می فرماید حتی اگر والدین به فرزندی ظلم کردند مجوز برای توهین فرزندان به آن ها نمی شود و مطلقا باید به آن ها نیکی و احسان کنند.

وی عنوان کرد: اسلام پایه تدین را از خانواده ها بنا می گذارد و ستون خانواده ها را با حرمت مطلق به والدین محکم می کند، بر اساس دستور اسلام اطاعت از فرمان پدر و مادر واجب است که زیبایی های عمیق اسلام را نشان می دهد و اگر برای جهانیان تبیین شود علاقه مند به اسلام خواهند شد.

ریيس پژوهشکده مديريت اسلامي دانشگاه قم خاطرنشان کرد: اصول قرآنی این است که ارزش های عمیق اسلامی را بر ارزش های فطری انسان منطبق می کند، قرآن فرمان هایی دارد که بنیان شریعت بوده است، اگر می خواهیم جامعه ارزشی اسلامی باشیم اولین تجلی آن باید در خانواده باشد.

وی اضافه کرد: بدون باور به خدا نمی توان ارزش های اخلاقی را مستقر کرد، باور به خدا سبب تحکیم ارزش های اخلاقی و انسانی است، اگر باور به خدا حذف شود هرکاری مجاز خواهد شد، بر بنیان توحید می توان خانواده ها را سامان داد./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات