۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۵۰۳۹۹۲
آیت الله صدیقی:

برخی در برابر دهه شصت تجاهل نکنند

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به حوادث دهه شصت، گفت: جای تأسف است که برخی در این جریانات بودند؛ اما این جلادان مردم کش را جلاد نمی دانند و خود را به غفلت می زنند.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با محکوم کردن حادثه تهران و تبریک و تسلیت به خانواده های داغدار، گفت: مظلومیت شهدای این حادثه، بیداری و هوشیاری را به ملت ایران تزریق کرد.

وی با بیان اینکه حوادث تروریستی از ساخته ها و فراورده های دنیای استکبار است، اظهار داشت: امام راحل رژیم آمریکا را تروریست بالذات توصیف کرده است که از روز آغاز حکومت ننگین خود جز شر برای بشریت هیچ نداشته اند و رژیم صهیونیستی را نیز در این راستا به وجود آورده اند.

خطیب نماز جمعه تهران روحیه جهادی، عشق به شهادت و نترسیدن از مشکلات و تحریم ها را رمز پیروزی ملت ایران که در حقیقت پیروزی خون بر سلاح و پیروزی اعتقاد بود، دانست.

وی در ادامه با اشاره به شعارهای اسلامی تروریستها، آن را سرپوشی بر اقدام های تروریستی این عناصر عنوان و ابراز کرد: امروز جریان منحط دست ساز انگلیس و دنیای استکبار با عنوان گروهک های تروریستی خط قرمز دینی و بینش درست جهانی و عقل تحلیل گر و رحم و مروت ندارند.

آیت الله صدیقی با اشاره به حوادث فجیع دهه شصت که برخی مدعیان مبارزه با آمریکا آن را رقم زدند، گفت: اینها که هدفی جز قتل و آدم کشی نداشتند، نوک پیکان آمریکا شدند و به جای مقابله با آمریکا، اولیای الهی همچون آیت الله دستغیب (ره) را به خاک و خون کشیدند.

وی با بیان اینکه ملت ایران همه مشکلات را پشت سر گذاشت، به هیچ عنوان نترسید و در حقیقت تدین، تعبد و ولایتمداری آنها افزوده شد، اظهار داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب مردم ما با این ترقه ها نه می ترسند و نه سابقه وحشت از این معانی دارند.

برخی گذشته خود را به فراموشی سپرده اند

خطیب نماز جمعه تهران خطاب به کسانی که دهه شصت را نشناخته اند یا تغافل و تجاهل می کنند، این جلادان مردم کش را جلاد نمی دانند و اعمال قانون و پیاده کردن اراده یک ولی فقیه دارای مبنا را مورد خدشه قرار می دهند، هشدار داد و ابراز تأسف کرد.

وی تأکید کرد: جای بسی تأسف است که برخی ها در این جریانات بودند؛ مگر از گذشته خود پشیمان شده اید و هویت شما تغییر کرده است و ملت و شهدای خود را از خود جدا می دانید.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه امروز اقتدار نظام بیشتر شده است و جوانان از بینش اسلامی بیشتری برخوردار هستند، گفت: این قضایا هیچ ضربه ای به ما وارد نمی کند، همچنان ایستاده ایم و از ایستادگی در برابر رژیم جنایتکار آمریکا عقب نشینی نخواهیم کرد.

تقدیر از متانت، قوت دل و روح مقاومت ملت ایران

وی از متانت، قوت دل و روح مقاومت آحاد مردم که هیچ خم به ابرو نیاوردند، نیروی انتظامی، سربازان گمنام، سپاه که حادثه مرقد امام را در همان نطفه خفه کردند و حادثه مجلس هم با کمترین خسارت از بین بردند و مجلس که لحظه ای کار خود را تعطیل نکرد، تقدیر و تشکر کرد.

امام جمعه موقت تهران همچنین گفت: این نظام علوی، حسینی و عاشورایی است و پرچم امام زمان (عج) در دست یک فقیه شجاع و خودساخته متوکل به خدا قرار دارد و مردم زیر این پرچم احساس امدادهای غیبی می کنند و با این حرکت ها تداخلی در حرکتشان پیش نخواهد آمد.

وی همچنین بیانات حکیمانه و حماسی مقام معظم رهبری در مرقد مطهر امام راحل را بسیار مهم و ارزشمند خواند و با بیان اینکه جریان انقلاب اسلامی ایران مانند حادثه عاشورا، مستمر و چشمه جوشان است، اظهار داشت: امام اسلام شجاعت، بت شکن، ایثار، خدمت، دادرس پا برهنه گان را عرضه کرد.

آیت الله صدیقی گفت: حضرت آقا نکاتی را برای ادامه نهضت بیان فرمودند و فرمودند که رمز پیروزی امام و انقلاب اسلامی شخصیت پرجاذبه ایشان بود، امام شعار آزادی، استقلال، عدالت اجتماعی، عدالت اقتصادی و مردم سالاری را مطرح و قلب عموم مردم به ویژه جوانان را مجذوب آن کرد.

وی با بیان اینکه امام جوانان را در برابر جریان های الحادی به سلاح ایمان، اتحاد و انقیاد در برابر ولایت و امامت مسلح ساخت، افزود: امام این انقلاب را برای نجات بشریت نقطه آغاز دانست و شعار حداکثری داد، از این رو انقلاب امام نه انقلاب ایران بلکه انقلاب مستضعفان و انقلابی جهانی است که با توجه به استقلال امروز جمهوری اسلامی به این شعارهای انقلابی بیشتر از زمان های گذشته نیاز داریم.

همگان حرمت نظام و ولایت را حفظ کنند

خطیب نماز جمعه تهران در بخش پایانی سخنان خود انتخابات سال 96 را نقطه عطف، عزت، آبرو و اقتدار کشور و یک آری مجدد به نظام جمهوری اسلامی ایران و تجدید بیعت با آرمان های امام راحل و رهبر معظم انقلاب دانست و شرکت کنندگان در انتخابات را لشگریان انقلاب خواند.

وی رییس جمهور و همه کسانی که سکان اداره مملکت را به امانت گرفته اند را به ولایتمداری، با مردم بودن، هواداری از پا برهنگان و فاصله گرفتن از اشرافیت توصیه و تأکید کرد: مردم زندان ها دیده اند، کشته ها داده اند و همه سختی ها را تحمل کرده اند تا زیر یوغ آمریکا نباشند.

آیت الله صدیقی افزود: حرفتان در چارچوب و قالب های شرعی و اخلاقی باشد، هیچ گروهی را تحقیر نکنید، متلک نگویید و مقابل پرچمدار و صاحب ولایت و منشأ مشروعیت خود حرفی نزنید که دشمن بگوید افرادی در سنگر نظام نشسته و با قانون نظام مسؤولیت گرفته اند اما نقش اپوزیسیون را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب درباره سند 2030 به دانشجویان فرمودند که گیریم خلاف قانون شرع هم در آن نباشد اما این درست نیست که از آنسوی مرزها برای ما برنامه آموزشی بدهند، تصریح کرد: همگان حرمت نظام و ولایت را حفظ کنند که رمز وحدت و عمود عزت کشور ولایت است./920/ 201/ص

ارسال نظرات