۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۵۰۳۸۰۹
عضو هیأت ممتحنه امتحانات شفاهی حوزه علمیه:

توسل معنایی متفاوت از پرستش دارد

حجت الاسلام خزائلی گفت: معنای پرستش با توسل متفاوت است و در قرآن هم آمده است که برادران یوسف به پدر خود متوسل شدند تا نزد خداوند آنها را شفاعت کند.
حجت الاسلام خزائلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام محمد علی خزائلی، عضو هیأت ممتحنه امتحانات شفاهی حوزه علمیه قم ظهر امروز در کتابخانه مدرسه آخوند همدان، اظهار داشت: توسل یکی از اموری است که در دین اسلام مورد توجه است و در قرآن نیز به آن اشاره شده است.

وی افزود: عده ای بر این گمان هستند که توسل به معنای شرک است و کسی که به یکی از ائمه متوسل می شود مشرک است اما این گونه نیست و فرد دیگران را برای اجابت دعای خویش واسطه می کند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: معنای پرستش با توسل متفاوت است و در قرآن هم آمده است که برادران یوسف به پدر خود متوسل شدند تا نزد خداوند آنها را شفاعت کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اوقات استجابت دعا اوقات خاصی است و نزدیک سحر و اذان ظهر اوقات وزیدن نسیم الهی است و بیدار ماندن در سحرها هم سبب شامل شدن رحمت الهی است.

عضو هیأت ممتحنه امتحانات شفاهی حوزه علمیه قم افزود: سجده پدر و مادر به یوسف به خاطر تعظیم و تکریم یوسف نبود بلکه برای شکرگزاری از خداوند است چرا که سجده فقط برای عبادت خداوند است.

حجت الاسلام خزائلی تصریح کرد: برخی افراد در زیارت امامان و امامزادگان درگاه را بوسیده و سجده می کنند، آیت الله تبریزی می فرمود که بوسیدن در و دیوار مانعی ندارد اما سجده مختص عبادت خداوند است.

وی در پایان با اشاره به قدردانی و ضرورت آن، گفت: اختلاف تحریک شیطان است و انسان باید در همه احوال اختلافات را ریشه یابی کرده و در پی رفع آنها باشد./979/۲۰۳/ب2

ارسال نظرات