۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۵۰۳۷۳۱
امام جمعه دالاهو:

حذف مبانی دینی از مدارس خیانت در امانت است

امام جمعه دالاهو گفت: نهادهای آموزشی امین و امانتدار مردم هستند و اگر در این امانتداری خیانتی صورت گیرد هم در این دنیا و هم در آخرت مؤاخذه خواهند شد.
امام جمعه دالاهو

حجت الاسلام موسی الرضا نوروزی، امام جمعه شهرستان دالاهو در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ابراز داشت: رسالت آموزش و پرورش یک رسالت الهی است و این رسالت الهی اولویتش باید هدایت و راهنمایی و ارشاد دانش آموزان در چارچوب اسلامی و انقلابی باشد، قطعأ اگر امر هدایت گری این نسل قربانی برنامه های سیاسی و اختلاف نظرات جریانی شود عواقب تأسف باری به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه شهرستان دالاهو تصریح کرد: نهادهای آموزشی حقیقتأ امانتدار فرزندان ما هستند، مردم ما بچه های خود را برای تربیت صحیح و سالم توأم با اندیشه های اسلامی و انقلابی به مراکز آموزشی می سپارند و در واقع نهادهای آموزشی امین و امانتدار مردم هستند و اگر در این امر امانتداری خیانتی صورت گیرد هم در این دنیا و هم در آن دنیا مأخذه به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: معنویت و ترزیق فرهنگ دینی به نسل آینده انقلاب اسلامی بسیار حائز اهمیت است، معلمان ما وظیفه بسیار خطیری در جهت تربیت معنوی دانش آموزان بر عهده دارند، زیرا زیربنای فکری و مبانی اعتقادی و دینی دانش آموزان در همین سنین پایین و دوران مدرسه شکل می گیرد که اگر کوتاهی صورت گیرد گناهی بزرگ است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: مراکز آموزشی و متولیان آن با رفتار و کردار و اعمال خویش که در منظر و دید دانش آموزان است می توانند الگوهای شایسته ای برای دانش آموزان باشند، پس اگر این الگوسازی مثبت باشد قطعأ نگرش مثبت در دانش آموزان ایجاد خواهد کرد و اگر خدای ناکرده الگوسازی منفی باشد نگرش منفی به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام نوروزی بیان داشت: چنین افرادی بی تردید یا بسیار غافل هستند یا از مهره های دشمن به شمار می آیند، زیرا با کمی تأمل می توان گفت اگر همین دانش آموزان بسیجی و ایثارگر و همین رزمندگان و ایثارگران نبودند، همین افرادی که چنین نظریاتی بیان می کنند هم اکنون در چنین فضای امنی قرار نداشتند که آزادانه اظهار نظر کنند و با آسودگی خاطر در امنیت باشند و به جایگاهی رسیده باشند.

وی تأکید کرد: امروز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و از خودگذشتگی رمز بقا و ماندگاری امنیت و آسایش عمومی جامعه ما و نظام است و برکاتش بر دوست و دشمن پوشیده نیست.

امام جمعه شهرستان دالاهو با محکوم کردن حادثه تروریستی تهران، اظهار داشت: درباره شهادت پاسداران انقلاب اسلامی در حادثه تروریستی تهران باید همه معترف باشیم که عزت و استقلال ما مرهون خون های رنگین این عزیزان است.

این مقام مسؤول یادآور شد: پاسداران جان بر کف در همه عرصه ها فدایی ملت و مردم هستند، اگر امروز در مقابله با جریان های تکفیری کمک های مستشاری این عزیزان در نقاط دوردست نباشد، امروز این امنیت برای ما برقرار نبود.

حجت الاسلام نوروزی در پایان ابراز داشت: اگر پاسداران و نیروهای امنیتی جان بر کف ملت نباشند، امروز مردم در ناامنی بسر می بردند و در نهایت اگر پاسداران و سپاه در صحنه حاضر نباشند، کشوری هم به نام ایران سرافراز و امن وجود نخواهد داشت./۸۵۷/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات