۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۵۰۱۹۰۳

خاطره حجت الاسلام پناهیان از عزل مدیر ساواکی

حجت الاسلام پناهیان گفت: اول دبیرستان که بودیم به ما خبر رسید مدیر ساواکی دوران راهنمایی ما در منطقه آموزش و پرورش به عنوان مسؤول ورزش منطقه گزینش و در حال فعالیت است.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان و به همت هیأت شهدای گمنام در حسینیه فاطمة الزهرا(س) برگزار شد، درباره خاطرات و فعالیت‌های انقلابی قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خود، گفت: بنده در دوران دبیرستان سه مسؤولیت بر عهده داشتم.

وی افزود: فعالیت‌های من عمدتا از ساعات پایانی روز یعنی عصر به بعد آغاز می‌شد امروز که من به آن مسؤولیت‌ها که نگاه می‌کنم، می‌بینم در حال حاضر شش نفر حقوق بگیر کارمند در آن جایگاه‌ها ایفای نقش می‌کنند. فعالیت من در آموزش و پرورش مقارن با دوران درس طلبگی‌ام بود امروز اگر یک طلبه بخواهد درس بخواند متاسفانه دیگر هیچ فعالیتی در جامعه انجام نمی‌دهد.

حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: در دوران دبیرستان مسؤول انجمن اسلامی مدرسه و فرمانده پایگاه محل بودم و در آن زمان به حدی فعالیت داشتیم که در نهایت هفته‌ای دو روز فرصت سر زدن به خانواده برایم فراهم می‌شد.

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: ما در آن برهه زمانی شاهد ظهور و بروز ثمرات فعالیت‌هایمان در جامعه بودیم. یادم هست اوایل سوم راهنمایی بودم که انقلاب اسلامی در بهمن 57 به پیروزی رسید، در آن دوران با برگزاری تظاهرات در محله خودمان مدرسه را به تعطیلی می‌کشاندیم بلافاصله می‌دیدیم اتومبیل‌های کلانتری برای پراکنده کردن ما در محل تجمع حاضر می‌شدند و ما را متواری می‌کردند.

وی ادامه داد: بعدها با بررسی‌هایی که انجام دادیم متوجه شدیم مسؤول مدرسه این امور را به کلانتری گزارش می‌دهد آن زمان بین خودمان مرسوم بود هر شخصی که با رژیم همکاری می‌کرد را ساواکی می‌گفتیم بنده یک بار از وی کتک هم خوردم زیرا او متوجه شده بود نوشته‌هایی که در خیلی جاها نوشته شده با ماژیک من و گاهی به با دست خط من انجام شده است.

استاد دانشگاه اضافه کرد: ما هر کاری برای دور زدن او انجام می‌دادیم تا مدیر مدرسه نباشد و ما بتوانیم در محله فعالیت‌ها و حرکات‌هایمان را انجام دهیم، به واسطه همان حرکات انقلابی که ما انجام ‌دادیم توانستیم او را نیز از مدرسه بیرون کنیم و به او بگوییم که همکار ساواک حق حضور در مدرسه را ندارد.

این خطیب مشهور در ادامه گفت: اول دبیرستان که بودیم به ما خبر رسید همان مدیر ساواکی در منطقه آموزش و پرورش به عنوان مسؤول ورزش منطقه گزینش و در حال فعالیت است در آن زمان شهید رجایی به عنوان وزیر آموزش و پرورش در این پست انجام وظیفه می‌کرد.

حجت الاسلام پناهیان اضافه کرد: یادم می‌آید که ما بچه‌ها را که همه اول دبیرستانی بودند جمع و به سمت منطقه حرکت کردیم و با تحصن در آنجا اعلام داشتیم تا وزیر آموزش و پرورش اینجا حاضر نشود و به ما نگوید که یک فرد ساواکی در این مجموعه چه می‌کند به تحصن خود پایان نخواهیم داد.

وی افزود: بعد از آمدن وزیر، شهید رجایی به ما قول عزل او را دادند و ما نیز پس از عزل او از منطقه آموزش و پرورش خارج شدیم، ما در دوران دبیرستان کارهای بسیاری انجام می‌دادیم و مسؤولان فراوانی را وادار به پاسخگویی می‌کردیم در این فعالیتها کسی هم ما را کمک نمی‌کرد و یا این نبود که ما از احوال دیگران باخبر باشیم.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: ما سن 25 سال به بعد را پیرمرد می‌دانستیم و می‌گفتیم دیگر این افراد کارایی ندارند اما امروز این سن را بچه فرض می‌کنند و بزرگترین جفا را در حق آنان روا می‌دارند./202/813/ب1

ارسال نظرات