۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۵
کد خبر: ۴۹۸۲۲۷
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

مسؤولان دولتی پاسخگوی امضای سند ۲۰۳۰ باشند

حجت الاسلام انتظاری با بیان اینکه هدف از سند ۲۰۳۰ حذف دین از جامعه اسلامی است، گفت: اگرچه درایت رهبری مانع اجرایی شدن این سند شد اما مسؤولان دولتی باید پاسخگوی امضای سند ۲۰۳۰ باشند.
حجت الاسلام والمسلمین انتظاری

حجت الاسلام علی انتظاری مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با انتقاد از امضای سند 2030 یونسکو، این سند را یک سند ننگین خواند و اظهار داشت: این اقدام به معنای واقعی کلمه کاپیتولاسیون فرهنگی در کشور است.

وی با بیان اینکه سازمان یونسکو زیر نظر لابی صهیونیستی و آمریکایی است و این امر بر کسی پوشیده نیست، ابراز داشت: امضای بی سر و صدای سند از سوی مسؤولان دولتی نشان داد که آنها با آگاهی تمام یک سند بین المللی را به بهانه های واهی و بی اعتبار امضاء کرده اند.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: این اقدام ننگین به بهانه حمایت از فرهنگ و فرهنگیان صورت گرفت، یک سند ضد فرهنگ را به نام فرهنگ امضاء می کنند و می خواستند اجرا کنند، به اذعان دبیر کل کمیسیون عالی یونسکو در ایران، بخش‌هایی از این سند با ارزش‌های دینی ما در تضاد کامل است.

وی با اشاره به تبعات و آسیب‌های امضاء این سند، گفت: به دستان مسؤولان خودمان علیه اسلام فعالیت می کنیم، با این سند فرزندان آینده کشور را دین گریز و خدا گریز به بار می آوریم و در حقیقت به مقابله با دیانت و اسلام برخاسته ایم، چنین سندی در کشور اسلامی جایی ندارد.

حجت الاسلام انتظاری با بیان اینکه هدف سند ۲۰۳۰ انحطاط دینی و حرف اسلامی در جامعه اسلامی تا سال ۲۰۳۰ است، گفت: دشمن تلاش می کند فرهنگ دینی و اسلامی را در کشور ایران از میان بردارد، مسؤولان باید پاسخگو باشند که چگونه چنین سندی در کشور به امضاء رسیده است.

وی حذف آیات قرآنی از کتب درسی و مفاهیمی چون شهادت و جهاد را مقدمه تقابل با دیانت دانست و اذعان داشت: با درایت رهبر معظم انقلاب دیدیم که این سند ننگین به زباله دان تاریخ پیوست، اما چگونه مسؤولان ما با دستور اجرای سند ۲۰۳۰ رأی به اشاعه بی دینی و بی غیرتی شده اند، باید پاسخگو باشند.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با تأکید برحفظ و صیانت از ارزش‌های دینی و آموزه‌های اسلامی، خاطرنشان کرد: مسؤولان جامعه اسلامی نباید آگاهانه به جنگ با دین بروند، مردم نیز در این ایام هوشیار باشند و کسانی را انتخاب کنند که به دنبال اعتلای دین، انقلاب و ایران باشند./302/854/ب1

ارسال نظرات