۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۴۹۶۴۷۹
حجت الاسلام سلیمی در گفت وگو با رسا:

خروجی سند ۲۰۳۰ فارغ التحصیلان سکولار است/ عده ای مانع اجرایی شدن سندهای بومی می شوند

عضو کمیسیون ‌آموزش مجلس با بیان این که خروجی سند ۲۰۳۰ تحصیل کردگان سکولار در آینده کشور خواهد بود، اجرای این را سند تحمیل سلطه فرهنگی استکبار دانست.
حجت الاسلام علیرضا سلیمی

حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که سازمان سیای آمریکا در پی گسترش سلطه خود بر کشورهای مختلف است، گفت: یکی از ابزارهای مهم سلطه پیدا کردن سلطه و نفوذ فرهنگی است.

وی افزود: استکبار این نفوذ فرهنگی را به وسیله ساز و کارهای پیچیده ای اعمال می کند، بسیاری از سازمان های بین المللی در حقیقت به عنوان کارگزار سازمان سیا و  وزارت خارجه آمریکا عمل می کنند که از جمله آن ها یونسکو است.

حجت الاسلام سلیمی اظهار داشت: وقتی کشوری همچون عربستان که خود ناقض حقوق بشر است در کمیته حقوق بشر در عرصه جهانی قرار می گیرد، انسان باید در کارکرد سازمان های بین المللی شک کند، همچنین صندوق بین المللی پول با وجود این که ادعای کمک به کشورهای جهان سوم را می کند؛ اما شاهد این هستیم که این مرکز جز استثمار خروجی دیگری نداشته است و نتوانسته فاصله ها را پر کند.

وی ادامه داد: سازمان یونسکو هم چنین رویکردی را دارد و سند 2030 یک سند وارداتی غیر مأنوس با اقتضائات داخلی کشور است، خروجی این سند تحصیلکردگان سکولار در آینده کشور خواهد بود یعنی به وسیله این سند استکبار می خواهد سلطه فرهنگی خود را بر کشور ما تحمیل کند.

این نماینده مجلس ابراز داشت: متأسفانه برخی افراد ساده لوح در وزارت علوم و آموزش و پرورش اسیر این بازی ها شدند و با چراغ خاموش سند را امضا کردند، جالب است که جلد سند را عوض کرده اند اما محتوا و قالب همان تحمیل فرهنگی است.

وی عنوان کرد: با وجود این که در مجلس جلساتی داشتیم و به افراد تذکراتی داده شد به هیچ وجه زیر بار نرفتند و ساز خود را زدند تا این که رهبر معظم انقلاب با نهیب خودشان جلوی این نفوذ را گرفتند، چرا باید یک عده ای با ساده اندیشی این کار را انجام دهند؟ این ها همانند برخی افراد در تاریخ هستند که می گفتند برای پیشرفت باید غربی شویم.

حجت الاسلام سلیمی خاطرنشان کرد: متأسفانه ما در مجلس مشاهده می کردیم که برخی در کمیسیون آموزش دقیقا همین حرف ها را تکرار می کردند و می گفتند مسیر پیشرفت ایران چنین اسنادی است، همین ها کسانی هستند که اسناد بومی را سال ها معطل گذاشتند و اجازه نمی دهند اسناد اجرایی و عملیاتی شود.

وی اضافه کرد: سند تحول و برخی اسناد همانند نقشه جامع علمی کشور سال ها معطل مانده است، امیدواریم کسانی که خود را به خواب غفلت زدند با نهیب رهبر معظم انقلاب از غفلت بیدار شوند و اجازه ندهند که سرنوشت فرزندان کشور اسیر نقشه های شوم استکبار و استثمارگران شود./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات