۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۴۹۱۷۶۷
آيت الله نمازي:

هدف دشمن از جنگ در کشورهای اسلامی كاهش آمار مسلمانان است

نماينده ولي فقيه در كاشان با اشاره به اينكه يكي از سياست هاي استكبارجهاني كاهش آمار مسلمانان جهان است، گفت: هدف اصلي از جنگ در سوريه، عراق، يمن و ديگر كشورهاي اسلامي قتل عام و كاهش آمار مسلمانان است.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي بعد از ظهر امروز در ديدار مديركل ثبت احوال استان اصفهان و رييس اداره ثبت احوال كاشان گفت: سازمان ثبت احوال، تعداد جمعيت ايران از سال 1297 كه اولين شناسنامه را صادر كرده است تا به امروز را احصاء و مشخص كند همه ساله چه ميزان به آمار نفوس كشور اضافه شده است.

وي، لزوم ايجاد نمايشگاه ثبت و احوال در كشور را يادآور شد و اظهار داشت: نمايشگاهي از اسناد و مدارك ثبت و احوال مانند ديگر نمايشگاه تخصصي كه در كشور برگزار مي‌شود مي تواند جامعه را با فعاليت هاي اين سازمان بيشتر آشنا كند.

آيت الله نمازي همچنين بر احصاء آمار تخصصي در حوزه جمعيتي كشور تأكيد كرد و عنوان كرد: احصاء آمار تخصصي اصناف نظاميان، طلاب و ديگر حوزه ها مي تواند در برنامه ريزي كشور نقش اساسي داشته باشد.

به گفته وي، آمار نفوس داخلي كشور، آمار صنفي، آمار كشته شدگان در جنگ جهاني اول و جنگ جهاني دوم به همراه آمار نفوس آن زمان و همچنين آمار رزمندگان اسلام، شهدا و جانبازان در دوران دفاع مقدس از نيازهاي سازمان ثبت و احوال كشور است كه بايد به آن دسترسي داشته باشد.

نماينده ولي فقيه در كاشان در ادامه آمار نفوس جمعيت شيعه در كشورهاي اسلامي از جمله ايران و آمار ديگر نفوس ديگر اديان در كشورهاي اسلامي را مهم قلمداد كرد و اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران به عنوان يك كشور اسلامي كه قصد ارتباط با كشورهاي اسلامي را دارد بايد از اطلاعات و آمار كشورهاي اسلامي آگاه باشد چرا كه اين آمار براي برنامه ريزي هاي مختلف مفيد است.

آيت الله نمازي همچنين، احصاء آمار مسلمانان در كشورهاي اروپايي و سراسر جهان را مهم خواند و افزود: برخي از كشورهاي اروپايي از جمله فرانسه، آلمان و انگلستان از افزايش آمار نفوس مسلمانان در كشورهاي خود اظهار نگراني كرده و اعلام كرده اند با روند روبه رشد جمعيت مسلمانان به زودي جمعيت مسلمانان در اين كشورها بيشتر اديان ديگر خواهد شد.     

وي يادآور شد: برخي از كشورهاي اروپايي براي افزايش جمعيت خود از ابزارهاي تشويقي استفاده مي كنند چرا كه جمعيت اروپا به شدت به طرف سالمندي و پيري است.

نماینده مجلس خبرگان رهبري همچنين با اشاره به دو نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان آمريكا و اروپا، پيام معظم له را به جوانان آمريكا و اروپا را داراي حساب و كتاب و خواند و افزود: پيام رهبر معظم انقلاب حاكي ازآن است كه آينده آمريكا و اروپا از آن اسلام است و براي همين است كه آمريكايي‌ها و اروپايي‌ها از افزايش آمار مسلمانان در كشورهاي خود ابراز نگراني كرده اند.

آيت الله نمازي ادامه داد: در آيات كتب آسماني زبور و قرآن است كه آينده زمين در تصرف صالحان زمين و اسلام است و امروز نيز استكبار جهاني از افزايش مسلمانان جهان احساس خطر كرده است و در آمارهاي جعلي كه ارائه مي‌كند، آمار غير واقعي نفوس مسلمانان جهان را ارائه مي‌كند.

وي با اشاره به اينكه يكي از سياستهاي استكبارجهاني كاهش آمار مسلمانان جهان است، خاطرنشان كرد: هدف اصلي از جنگ در سوريه و عراق و يمن و ديگر كشورهاي اسلامي قتل عام مسلمانان و كاهش آمار مسلمانان است.

به گفته وي، اعزام پزشكان بدون مرز به كشورهاي مسلمان آفريقايي به بهانه درمان بيماران براي ترزيق آمپول‌هاي ناباروري و يا آزمايش داروهاي خود از طريق مسلمانان است.

بيشترين فراواني نام محمد و فاطمه است

حسين غفراني كجاني مديركل ثبت احوال استان اصفهان نيز با ارائه گزارشي از فعاليت هاي اين سازمان در استان اصفهان، گفت: از سال 1297 كه اولين سند سجلي مردم ايران با نام مقدس فاطمه و فاميلي ايراني در تهران به ثبت رسيد تاكنون بيش از 105 ميليون سند مردمي در ايران به ثبت رسيده است و تا كنون نام مقدس فاطمه بعنوان نام اناث براي مردم ايران محبوب مانده است و بيشترين فراواني دركشور را  به خودش اختصاص داده است.

وي افزود: امروز نيز كليه ادارات ثبت و احوال در امر انتخابات جزو مراجع چهارگانه براي تأييد صلاحيت افراد هستند و هم در عرصه خدمات از طريق شناسنامه و كارت هوشمند ملي خدمات رساني مي كنند.

غفراني در ادامه نقش آمار را در برنامه پنجم توسعه موثر خواند و اظهار داشت: ثبت احوال با ارائه آمار به دولت و برنامه ريزان دولت و نظام اسلامي كمك مي كند.

وي از تشكيل شوراي رهبردي ثبت و احوال بعد از فرمان رهبر معظم انقلاب مبني بر چالش‌هاي جمعيت دركشور خبرداد و يادآور شد: اين شوراي راهبردي در استانها به دبيري مديركل ثبت و احوال استان، تشكيل شد و مشخص شد، رشد جمعيت در استان اصفهان به كمتر از يك درصد رسيده است در حالي كه شيب جمعيت بايد 1/2 دهم درصد باشد.

مديركل ثبت و احوال استان اصفهان، جمعيت جهان را 7 ميليارد و جمعيت كشور ايران را نزديك به 80 ميليون و يك درصد جمعيت جهان اعلام كرد و گفت: جمعيت استان اصفهان 4/6 دهم درصد كشور است.

وي با اشاره به اينكه در سال گذشته 81 هزار و 794 ولادت و شناسنامه در استان اصفهان به ثبت رسيده است، اظهار داشت: سهم كاشان در استان اصفهان از اين تعداد ولادت 6 هزار و 146 است كه بعنوان دومين شهر استان اصفهان است.

به گفته وي، در سال گذشته 35 هزار و 566 ازدواج و 23 هزار و 341 وفات در استان اصفهان به ثبت رسيده است كه تمامي آمار به ثبت رسيده فرصت‌هايي براي دولت و برنامه ريزان جامعه فراهم مي شود تا بتوانند براي كشور برنامه ريزي كنند.

غفراني، خاطرنشان كرد: با بررسي و پژوهش در نامها اين فرصت را براي مردم فراهم كرديم تا از اسامي غير ديني و خلاف ارزشهاي ديني و اسلامي خود داري كنند كه در اين مسير امروز ما بيشترين اسامي اول در اناث و ذكور در كشور متعلق به ائمه اطهار(ع) پيامبراكرم(ص) و فاطمه زهرا است.

مدير كل ثبت احوال استان اصفهان، يادآور شد: با وجود تهاجم فرهنگي  دمشن و تبليغات زياد، دشمن نتوانسته در نامگذاري ها تأثير گذار باشد و همچنان رويكرد مردم بيشتر به سمت ائمه اطهار(ع) و خاندان رسالت در اسناد هويتي است.    

لازم به ذكر است، در اين ديدار قاب تصوير سند سجلي آيت الله عبدالنبي نمازي از سوي مديركل ثبت و احوال استان اصفهان به نماينده ولي فقيه در كاشان، اهدا شد./202/1307/ب1

ارسال نظرات