۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۴۸۵۲۵۰
امام جمعه همدان مطرح کرد؛

ضرورت انجام کارهای فرهنگی در جامعه

امام جمعه همدان گفت: امروز کار فرهنگی بسیار مهم است و دشمنان ما را تحریک می کنند تا در زمین آنها بازی کنیم و باید امروز به داد محرومان و مستضعفان رسید.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، امام جمعه همدان در دیدار با مدیران و مسؤولان کمیته امداد که صبح امروز برگزار شد با اشاره به اهمیت خدایی کردن نیت اعمال، اظهار داشت: زمانی وظیفه کمیته امداد سیر کردن شکم مردم بود و حال افزون بر وظیفه قبل، باید جلوی مفاسد احتمالی در جامعه را بگیرد و باید در این زمینه تدابیری در نظر گرفته شود.

وی افزود: زمانی جنگ تحمیلی بود و امروز جنگ فرهنگی است که ضرر و زیان آن صد برابر جنگ فیزیکی است و انسان نباید در خدمت رسانی به مردم از کوره در برود، بلکه باید با حوصله با دیگران رفتار کند.

امام جمعه همدان گفت: امروز کار فرهنگی بسیار مهم است و دشمنان ما را تحریک می کنند تا در زمین آنها بازی کنیم و باید امروز به داد محرومان و مستضعفان رسید.

وی خاطرنشا کرد: باید با دلسوزی با مردم رفتار کنیم و نباید با کسی ترشرویی کرد و اگر این افراد نبودند که ما رییس و مسؤول نمی شدیم و در حدیث است کسی که در را بر روی اصحاب حاجت باز نکند، عذاب سختی خواهد داشت.

آیت الله طه محمدی اظهار داشت: اگر این گونه رفتار کنیم مسؤولیت را از ما می گیرند و بسیار افراد داشته ایم که چند ماه پیش وزیر بودند ولی امروز هیچ سمتی ندارند.

وی افزود: هزار کار و خدمت مثبت با یک اشتباه از بین می رود و با ترشرویی بسیاری از نعمات از انسان گرفته می شود و باید به جایی برسیم که کمیته امداد دیگر  افراد تحت پوشش نداشته باشد.

امام جمعه همدان با اشاره به اهمیت کمک به همنوعان، گفت: اگر هزار نفر را با صدقه اداره کنیم از ثواب این که کسی را به کاری تشویق کنیم، کمتر است و باید به افراد خدمات معرفتی دهیم.

وی در پایان افزود: باید طرف قرارداد خود را خدا قرار دهیم و کسی که با خدا قرارداد بسته است دیگر با دیگران کاری ندارد و باید به همه افراد خدمت رسانی کند./979/202/ب2

ارسال نظرات