۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۴۸۱۵۱۳
آیت الله حائری شیرازی:

عشق به خداوند نتیجه توحید است

نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه توحید اتصال انسان به معبود و ضعف آن قطع ارتباط با خداوند متعال است، گفت: در عالم دنیا هر چیزی هموزن دارد اما نعمت توحید هیچ هموزنی ندارد.
آیت الله حائری شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی، نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری، امروز 28 بهمن در جلسه درس اخلاق که در حسینیه اثنی عشری شهرری برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: انسان باید همه امور را از جانب خداوند بداند.

وی افزود: انسان اگر با چشم توحیدی به مسائل بنگرد و از سطحی نگری اجتناب کند همه امور را از سوی خداوند می‌بیند.

آیت‌الله حائری شیرازی با تاکید بر اینکه انسان مقصر نمی‌تواند سخن از تقدیر بگوید، تصریح کرد: خداوند برخی افراد گناه‌کار را به سختی و دشواری مبتلا می‌کند تا از آلودگی گناه پاک شود بنابراین فرد خطاکار مبتلا شده نمی‌تواند نامی از تقدیر الهی به زبان جاری کند زیرا خود عامل دچار شدن به سختی بوده است.

نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری در ادامه براساس آیات قرآن کریم که خداوند می‌فرماید: تنها ائمه معصومین(ع) هستند که اگر خداوند به آنها چیزی عطاکند به آن دلخوش نمی‌شوند و اگر چیزی را از آنان بستاند از آن رنجور نمی‌شوند، گفت: با توجه به این آیه انسان زمانی می‌تواند لفظ تقدیر را بگوید که خالی از تقصیر باشد.

استاد اخلاق با اشاره به اینکه توحید اتصال انسان به معبود و ضعف آن قطع ارتباط با خداوند متعال است، عنوان کرد: در عالم دنیا هر چیزی هموزن دارد اما نعمت توحید هیچ هموزنی ندارد دوستی بین خداوند و انسان نتیجه توحید است.

وی با بیان اینکه خودبینی انسان را از خداوند دور می‌کند، گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: متقین اگر مرتکب گناه شوند مبتلا می‌شوند و این تذکری برای آنان است.

نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری شکر را مایه استمرار نعمت الهی دانست و ابراز کرد: مخلوق باید شاکر منعم باشد.

آیت‌الله حائری شیرازی در پایان خاطر نشان کرد: انسان هر عملی که برای خدا انجام می‌دهد مزدش را نیز از خدا دریافت می‌کند./202/813/ب1

ارسال نظرات