۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۴۷۷۵۱۳
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

ولایت فقیه از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ولایت فقیه را یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی دانست و گفت: امروز نیز ولایت و رهبری جزو ارکان مهم و اساسی انقلاب اسلامی است.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار جمعی از مدیران و مسؤولان شهر قائمشهر با گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: امروز به عنوان سالروز ورود امام خمینی(ره) به میهن اسلامی روز بسیار مبارکی است که در تاریخ ماندگار شده است.

وی با بیان این که شرایط سیاسی آن سال ها به گونه ای بود که امکان بازگشت امام خمینی(ره) به کشور امری محال به نظر می رسید، افزود: از آنجایی که نگاه و رویکرد امام خمینی(ره) کاملاً الهی و دینی بود این امر محال به وقوع پیوست و امام راحل در دوازدهم بهمن ماه سال 57 به کشور بازگشتند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که با بازگشت امام خمینی(ره) انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بعد از 10 روز به پیروزی نهایی رسید، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران در میان همه تحلیل ها و پیش بینی های سیاست مداران بزرگ دنیا که پیروزی انقلاب را محال می دانستند به پیروزی رسید.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که در آن مقطع حساس نيرويي با پشتوانه ايمان، آرمان و هدف های بزرگ متبلور شد، افزود: آن نیروی عظیم به هیچ عنوان در گردونه محاسبه قدرت و فراز و نشيب حوادث قابل پيش بيني نبود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که بسیج نیروهای مردمی از سوی علما و روحانیان موجب متزلزل شدن پایه های حکومت پهلوی شد، افزود: نیروی این بسیج مردمی همراه با ایمان، آرمان و رهبری دینی بود.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که تبعیض، فساد، ظلم و بی عدالتی رژیم طاغوت بسترهای لازم را برای خروش مردم ایران فراهم کرد، بیان داشت: با خروش توده های عظیم مردمی پشت سر روحانیت، رژیم دیگر فرصتی برای ایستادگی نداشت و با خروج شاه از کشور پایه های حکومت طاغوت به کلی فرو ریخت.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که تأثيرپذيري انقلاب اسلامي از نهضت امام حسين(ع) بود، ادامه داد: وجهه مردمی و دینی بودن از جمله مهم ترین وجه تمایز های انقلاب ملت ایران با دیگر انقلاب های دنیا است و همین مسأله موجب ماندگاری این انقلاب شده است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که مردم در رژیم گذشته هیچ جایگاهی نداشتند و آراء مردم نقشی در تصمیمات کلان کشور نداشت، بیان داشت: به بركت پيروزي انقلاب اسلامي ايران، به اين سياست و بينش پايان داده شد و این دستاورد بزرگ انقلاب موجب شد مردم نقش اصلي و تعيين كننده اي در مهم ترين ساختارهای حكومتي، وضع قوانين و همه پرسي ها و نيز اداره كشور داشته باشند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امام خميني(ره) چه قبل از انقلاب و چه بعد از آن همواره تأكيد بر نقش مردم داشته و به یقین براي آن ارزش و اهميت قائل بودند، تصریح کرد: در طول دوران مبارزه و بعد از پيروزي انقلاب، مخاطب و همراه اصلي امام توده مردم بودند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که امام راحل همواره مردم را ولی نعمت کشور معرفی می کردند و مسؤولان را همواره به خدمت به مردم دعوت می کردند، خاطرنشان کرد: امروز نیز مقام معظم رهبری همان دغدغه و تأکید را به مسؤولان کشور دارند.

وی یکی از اقدامات مهم امام خمینی(ره) را ترکیب اسلامیت و جمهوریت نظام دانست و تصریح کرد: در این مسأله در عین توجه ویژه به اسلامیت نظام نقش مردم در تشکیل حکومت و نظام حفظ شده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که به حتم حضور همه جانبه مردم در همه صحنه های انقلاب اسلامی در پاسداری از انقلاب و دستاوردهای آن حائز اهمیت و اثرگذار بوده است، افزود: این نقش مهم در حوادث پس از انقلاب اسلامی همواره مورد توجه بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که اگر نقش آفرینی مردم در صحنه های مختلف نبود ممکن بود دشمنان ضربه های سنگینی به انقلاب اسلامی بزنند، گفت: اما حضور و هوشیاری به موقع مردم مانع تحقق توطئه های دشمنان انقلاب شده است.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که در طول تاریخ تحولات سیاسی زیادی در دنیا و ایران اتفاق افتاد ولی انقلاب اسلامی به هیچ‌کدام از آنها شباهت ندارد و در نوع خود بی‌نظیر است، گفت: بزرگ‌ترین امتیاز انقلاب اسلامی ایران نسبت به سایر انقلاب‌ها  مکتبی بودن آن است که باید همچنان حفظ بماند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، ولایت فقیه را یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: امروز نیز ولایت و رهبری جزو ارکان مهم و اساسی انقلاب اسلامی است.

وی از امام خمینی(ره) به عنوان مردم هدف یاد کرد و با بیان این که امام راحل برای رسیدن به اهداف خود به معنی واقعی کلمه ایثار و از خودگذشتگی می کرد، افزود: به همین دلیل نصرت الهی نصیب ایشان شد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که همه‌ساله این ایام فرصت خوبی برای بازنگری اهداف انقلاب و بازخوانی مسائل انقلاب است، افزود: این ایام فرصتی است برای بازشناسی خدمات امام و اقدامات ارزشمندی  است که ایشان از آغاز نهضت در سال 41 تا پیروزی آن در بهمن ماه 57 انجام دادند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امسال دو انتخابات مهم در پیش داریم، تصریح کرد: دشمنان می‌خواهند بین مردم و نظام و مردم و مسؤولان فاصله بیندازند چرا که برگزاری انتخابات سالم خاری به چشم دشمنان است، اما حضور پای صندوق‌ها سند ناگسستنی بین مردم و نظام است./950/202/ب2

ارسال نظرات