۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۴۶۴۰۶۹
استاد حوزه علمیه:

مقام کمالی پیامبر نشانگر اوج بندگی به درگاه خداوند است

استاد فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم با اشاره به این که مقام کمالی پیامبر گرامی اسلام نشانگر اوج بندگی به درگاه خداوند متعال است، گفت: این کمالات در پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت معصومین(ع) به سبب بندگی حضرت حق است که در مسیری ارزشمند قرار گرفتند.
حجت الاسلام يزدان پناه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید یدالله یزدان پناه، مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی امروز در مراسم عزاداری سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام و شهادت امام حسن مجتبی(ع) که در آمل برگزار شد اظهار داشت: وقتی پیامبر گرامی اسلام از دنیا رفت اهل بیت عصمت و طهارت داغدار و بعد از آن روی خوش ندیدند.

استاد فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم افزود: مصیبت های امام علی(ع) وحضرت زهرا(س) در آن زمان شروع شد و شهادت امام حسن مجتبی(ع) غریبانه بود و داغی برای اهل بیت معصومین(ع) شد.

وی خاطرنشان کرد: روز ارتحال پیامبر اکرم و شهادات امام حسن مجتبی(ع) برای محبان رسول گرامی اسلام و آل ایشان زمان عزا و شیون است و همگان در ماتم و سوگواری هستند.

حجت الاسلام یزدان پناه تصریح کرد: همه انسان ها برای بندگی خداوند متعال آمدند تا در صحنه دنیا بنده خداوند متعال باشیم و اگر کسی به نتیجه برسد به فلسفه خلقت دست یافته و به مقام ارزشمندی رسیده است.

مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی با بیان این که انسان باید از فرصت هایی که برای او وجود دارد نهایت بهره برداری را صورت دهد، گفت: ضرورت دارد انسان در تمام امور و لحظه های خود خداوند منان را دیده و در مسیر تقرب الی الله قدم بردارد.

استاد فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم با اشاره به این که مقام کمالی پیامبر گرامی اسلام نشانگر اوج بندگی به درگاه خداوند متعال است، بیان داشت: این کمالات در پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت معصومین(ع) به سبب بندگی حضرت حق است که در مسیری ارزشمند قرار گرفتند.

وی ادامه داد: وقتی امام حسن مجتبی به این همه عظمت در فضای امامت دست پیدا می کند برگرفته از بندگی خاص است که از بزرگان دین سر می زند و نهایت بندگی را سرلوحه امور و فعالیت های خود قرار دادند.

حجت الاسلام یزدان پناه اظهار داشت: امام هادی(ع) در ایام کودکی به امامت می رسند و همانند پدربزرگوارشان امام جواد(ع) در این مسیر گام برداشته است چون حجت خدا کوچک و بزرگ ندارد.

 استاد فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم تصریح کرد: ضرورت دارد شیعه این مفهوم را بیاموزد که امام زمان در زمان غیبت نمی تواند به سبب این که فاسدان دنبال او هستند تا ایشان را بکشند ظهور پیدا کند و حضرت حجت در کودکی به امامت می رسد و کودک بودن نمی تواند هیچ اثری بر حجت خدا بودن پیدا کند.

مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی افزود: حجت خدا پیش از این که به امامت برسد مقامات معنوی فراوانی داشته و امامت اوج بندگی به درگاه باری تعالی است.

وی ادامه داد: مقامات ارزشمندی که امامان معصوم به آن دست پیدا کردند به سبب بندگی بوده است و فلسفه خلقت انسان به نوع عالی نیز تا رسول مکرم اسلام نیاید فلسفه خلقت مستقر نمی شود تا بندگی در میان مردم تقسیم می شود و از  بندگی بهره مند شوند.

حجت الاسلام یزدان پناه با بیان این که هر بندگی که انجام می دهیم جلوه ای از بندگی امامان معصوم است، گفت: از رسول گرامی اسلام به عنوان بنده یاد می شود که اوج بندگی است و تسلیم محض نسبت به خدا می شود.

استاد فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم تصریح کرد: دین حقیقی در اسلام تسلیم محض خداوند متعال است و رسول مکرم اسلام نسبت به خدا هیچ تخطی نمی کند و در اوج مقام بندگی قرار دارد.

مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی ادامه داد: رسول مکرم اسلام و امامان معصو با آن همه مقاماتی که دارند در بندگی با مردم فرقی نداشته و پیامبر گرامی اسلام هرجا می نشست به صورت حلقه ای بود تا صدر مجلس ممتاز نشود و اهل بیت معصومین(ع) نیز همان رفتار را داشتند و با مردم به نحو محبت آمیزی برخورد می کردند.

گفتنی است، مراسم عزاداری سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در امامزادگان، بقاع متبرکه و مساجد شهرستان آمل در حال برگزاری است./202/1314/ب1

ارسال نظرات