۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۴۶۱۲۴۱
نماینده ولی فقیه در لشکر 8 نجف اشرف:

انتخاب ترامپ تأثیری در مسائل داخلی و خارجی ایران ندارد

نماینده ولی فقیه در لشکر 8 نجف اشرف گفت: انتخاب دونالد ترامپ به عنوان ریاست جمهوری آمریکا تأثیری در مناسبات داخلی، منطقه‌ای و جهانی ایران ندارد و نباید امور کشور را به این انتخاب پیوند دهیم.
حجت الاسلام طالبپور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محسن طالبپور امشب در جمع مردم شهرضا در مسجد اصحاب کساء این شهرستان، عنوان کرد: بر خلاف همه نظرسنجی ها و برگزاری همه‌پرسی هایی که حاکی از برتری سیاسی و  بُرد انتخاباتی خانم کلینتون بود، دونالد ترامپ به عنوان منتخب مردم این کشور برگزیده شد، این انتخابات زوایای زیادی از مناسبات سیاسی و اجتماعی کشور آمریکا را نشان داد که باید بررسی و تحلیل شود.

وی اظهار کرد: تنها کسی که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به درستی پیشبینی کرده بود، رهبر معظم انقلاب بودند که در سخنرانی روز 13 آبان در جمع دانش آموزان و دانشجویان فرمودند که نامزد مرد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به علت اینکه حرف دل مردم این کشور را می‌زند و سخن از واقعیات اجتماعی آمریکا می‌گوید، بیشتر مورد پذیرش مردم این کشور است.

نماینده ولی فقیه در لشکر 8 نجف اشرف بیان کرد: انتخاب دونالد ترامپ که فردی تاجر پیشه و موفق در عالم کسب و کار بود به عنوان ریاست جمهوری آمریکا نشان داد که مردم این کشور از سیاست زدگی خسته شده‌اند و به دنبال افرادی هستند که سیاست این کشور را با تحلیل جدید اداره کنند.

حجت الاسلام طالبپور گفت: مردم آمریکا هیچ تحلیلی از شخصیت ترامپ نداشتند، زیرا این فرد در عالم سیاست آمریکا هیچگونه سابقه اجرایی و مدیریتی نداشت، بنابراین آنان در واقع با این انتخاب نشان دادند که به دنبال تغییر در وضعیت حاکمیت سیاسی و بیان سیاستمداران این کشور هستند.

وی عنوان کرد: تبلیغات سوء و تحقیر و توهینی که خانم کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر علیه نامزد مرد این انتخابات انجام داد نیز سبب شد تا مردم این کشور از این رفتار، برداشتی مبتنی بر بی ادبی داشته و به رقیب او رأی دهند، از طرف دیگر خانم کلینتون در زمان ریاست جمهوری بیل کلینتون به عنوان بانوی اول آمریکا و در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما مدتی به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا مطرح بود که این دوران کارنامه اجرایی درخشانی از خود باقی نگذاشت، در واقع سابقه سیاسی این خانم برای مردم آمریکا جذاب نبود.

نماینده ولی فقیه در لشکر 8 نجف اشرف، اظهار کرد: ترامپ در سخنرانیهای انتخاباتی خود مشکلات اساسی این کشور را مطرح کرد، او معضلاتی همانند بیکاری گسترده، وجود کارتن خوابها و فساد اقتصادی در این کشور را مطرح و قول داد تا برای حل این مشکلات چاره اندیشی کند، از طرف دیگر سابقه تجاری این فرد نیز سبب شد تا مردم این کشور به این جمع‌بندی برسند که شاید او بتواند به وعده‌های خود عمل کند.

حجت الاسلام طالبپور بیان کرد: خانم کلینتون تأکید بسیاری بر امور حقوق بشری و مسائل اجتماعی داشت، مردم آمریکا در طول سالیان گذشته بارها از اینگونه سخنان شنیده بودند و به وضوح می‌دیدند که اینگونه سخنان ابزاری برای چپاول دیگر کشورها و به غارت بردن اموال مردم این کشور بوده است؛ از طرف دیگر نامزد زن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تأکید بسیاری بر لزوم توجه به حقوق سیاه پوستان آمریکایی داشت که این مسأله سبب شد تا سفیدپوستان این کشور که ساکنان بومی آمریکا هستند، احساس خطر کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: مواضع آمریکا با انتخاب دونالد ترامپ درباره ایران فرقی نمی‌کند، زیرا سیاستهای این کشور همراه در طول سالیان بعد از انقلاب درباره ایران یکسان بوده است، البته مواضع حزبی که اکنون در آمریکا بر مسند قدرت قرار گرفته برای ما مشخص است، حزب حاکم قبلی در قالب الفاظ و عبارات حقوقی سعی در فریب افکار عمومی جهان داشت اما این حزب در موضعی کاملاً آشکار با ایران مخالفت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در لشکر 8 نجف اشرف گفت: مواضع جمهوری اسلامی ایران نیز نسبت به آمریکا همواره ثابت بوده است، اعتقادات ما درباره جنایات آمریکا بر علیه مردم و کشور ایران چیزی نیست که با انتخابات ریاست جمهوری یا هر عامل دیگری تغییر کند، در واقع آمریکا همچنان دشمن شماره یک ملت ایران باقی خواهد ماند./868/202/ب2

ارسال نظرات