۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۴۵۹۱۹۱
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

مشکل امروز اشتغال بحث فرهنگ ‌سازی است/ تصمیم گیری ها بر اساس واقعیات جامعه باشد

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید در زمینه فرهنگ‌سازی فعالیتهای مؤثری انجام دهد، گفت: بخشی از مشکل اشتغال بحث فرهنگ‌سازی است و تا زمانی که ما این مشکل را حل نکنیم هر چه هم افزایش اشتغال داشته باشیم باز هم مشکل حل نخواهد شد.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، عصر چهارشنبه در دیدار معاون اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با وی، با ابراز امیدواری از افزایش رفت‌وآمدهای مسؤولان کشوری به استانها، شهرستانها و روستاها، اظهار کرد: این رفت‌وآمدها سبب می ‌شود که همدلی‌ها بیشتر شود و مطالبات مردم بهتر به گوش مسؤولان برسد تا اینکه مسؤولان در اتاقهای دربسته بنشینند و جدای از واقعیات جامعه، تصمیم‌گیری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری افزود: اگر بر اساس واقعیات جامعه تصمیم‌گیری نشود آسیبهای زیادی دارد و نیروهای جامعه هدر می ‌روند و نتیجه‌ای هم ندارد که یکی از علل مهم به نتیجه نرسیدن کارها همین است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در اشتغال، ادامه داد: فرهنگ اشتغال در جامعه ما ضعیف است و فرهنگ میزنشینی یکی از معضلات جامعه شده است و از طرفی تقبیح کارهای دستی و سنتی باید از بین برود به طوری که کسانی که کار خدماتی انجام می ‌دهند باید به عنوان انسان با شرافت در جامعه مورد تکریم قرار گیرند.

وی با اشاره به سنت پیامبر(ص) که با ظرافت و سلیقه سنگ لحد مزارها را قرار می ‌داد در حالی که از نظر ما این کار اصلا کار مهمی نیست چون نه مرده به این نیاز دارد و نه زنده‌ها، افزود: به جای ارزش دادن به نوع کارها باید به کیفیت کارها ارزش داد زیرا خداوند دوست دارد مؤمن هر کاری را که انجام می ‌دهد با ظرافت و دقت انجام دهد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید در زمینه فرهنگ‌سازی فعالیتهای مؤثری انجام دهد، اظهار کرد: بخشی از مشکل اشتغال بحث فرهنگ‌سازی است و تا زمانی که ما این مشکل را حل نکنیم هر چه هم افزایش اشتغال داشته باشیم باز هم مشکل حل نخواهد شد.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه باید به سلایق موجود در جامعه احترام گذاشت، بیان کرد: باید مطابق با ذوقی که در هر عرصه‌های فرهنگی، صنعتی، هنری و... دارند امکانات لازم را فراهم و مشکل اشتغال را حل کرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اگر به سلایق افراد احترام بگذاریم و بر حسب آن برایشان اشتغال‌زایی بکنیم افراد با ذوق و علاقه کار خواهند کرد، بیان کرد: اگر افراد با عشق و علاقه کار نکنند دیگر اثرگذاری و خروجی مطلوب را نتیجه نخواهد داد.

امام جمعه شهرکرد در پایان با تأکید بر اینکه باید آموزش فنی و حرفه ای در کف جامعه آورده شود، افزود: فنی و حرفه‌ای باید به جایی برسد که هر کسی با هر ذوق و سلیقه‌ای که دارد باید زمینه آموزش وجود داشته باشد و امکانات لازم برای این افراد فراهم شود.

در ادامه این دیدار نیز عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: افزایش بهره‌وری، استانداردسازی، توسعه صادرات و سرمایه‌گذاری از برنامه‌های اشتغالزایی در کشور است.

وی با بیان اینکه اشتغال در واحدهای خرد و کوچک کشاورزی، صنعتی و صنایع دستی ایجاد می ‌شود، تصریح کرد: سهم بنگاه‌های اشتغالزای غیررسمی از کل بنگاه‌ها در کشور از 30 درصد به 48 درصد رسیده است و باید بیشتر به این نوع اشتغال پرداخته شود.

منصوری با اشاره به بالابودن آمار بیکاری در کشور، گفت: یکی از دلایل بالا بودن این آمار این است که افراد شاغل در شغل‌های غیررسمی خود را بیکار معرفی می‌کنند./9457/202/ب2

ارسال نظرات