۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۴۵۱۹۸۴

کتاب «ققنوس سوخته» زندگی شهید بهروز فلاحت‌ پور رونمایی شد

کتاب «ققنوس سوخته» زندگی شهید بهروز فلاحت‌ پور در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس با حضور عضو شورای شهر تهران و اعضای خانواده شهید رونمایی شد.
ععع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پرویز سروری عضو شورای شهر تهران شامگاه دوشنبه در مراسم رونمایی از کتاب «ققنوس سوخته» روایت شهید بهروز فلاحت‌پور که در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس مصلای تهران برگزار شد با اشاره به اینکه در حوزه دفاع مقدس کم لطفی زیادی شده است، اظهار داشت: دشمن در عرصه فرهنگ بسیار فعالیت می‌کند و به همین منظور ما باید تلاش کنیم در آینده کتب مؤثر عرضه کنیم.

وی ادامه داد: عرفای بزرگ ما سالها تلاش می‌کنند که در درگاه حق تعالی مفید و مورد قبول باشند و ابن در حالی است که شهدای ما در جنگ تحمیلی راه صد ساله را یک شبه طی کردند، شهید بهروز فلاحت‌پور در مدت کوتاهی توانست این نردبان را بالا برود، قله عرفان جایی است که انسان خودش را دیگر نبیند و از لذات بپرهیزد، شهید فلاحت‌پور نیز ذره‌ای خودپرستی و شیفتگی نداشت.

سروری با بیان اینکه بعضی از مردم ما آدم مربوط به عصر خودمان هستند، خاطرنشان کرد: یک سری انسان‌ها در همه عصرها می‌توانند ارتباط بگیرند و شهید فلاحت‌پور این شرایط را داشت و با زبان هر عصری با همه اقشار حرف می‌زد، در هر مراسمی که سخنران داشت او می‌نوشت و استفاده می‌ کرد، ما باید روایت این نوع شهیدان را بنویسم، این نوع شهدا به خاطر نداشتن منیت و مردمی بودن همیشه می‌توانستند دیگران را به سوی خودشان جلب کنند و ارزشهای انقلاب را ترویج دهند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه باید به کارنامه خودمان در زندگی نگاه کنیم، تصریح کرد: امروز انسانهایی که از منیت فاصله می‌گیرند مرجع انسان‌های دیگر می‌شوند و این الگوهای جهادی را باید در جلوی خودمان داشته باشیم، آنگاه به انقلاب، جنگ و آرمانهای آن بر می‌گردیم، در عصر جدید انقلاب ما نیازمند چنین کتابهایی است، همچنین نسل‌های آینده ما نیاز به این آثار دارند و نباید شهدای ما به افسانه تبدیل شوند.

وی با اشاره به سخن رهبری که فرمودند «فرهنگ دفاع مقدس باید امروز در زندگی ما نقش آفرینی کند وگرنه افسانه است»، تأکید کرد: ما باید در تمام حالات زندگی خود از زندگی شهدا بهره ببریم، فرماندهان اقتصادی ما جهادی نیست، به همین دلیل است که اختلاس و حقوق نجومی در کشور پیش می‌آید، به همین منظور روش و منش زندگی شهدا می‌تواند واقعیت‌ها را به ما نشان دهد و استمرار انقلاب را داشته باشیم.

سروری با بیان اینکه این نوع کتاب‌ها می‌تواند زمینه‌ای برای نوشتن کتابهایی دیگر راجع به شهدا باشد، تصریح کرد: تقاضا می‌شود رزمندگان ما نیز خاطراتی که راجع به شهدا دارند بازگو کنند و پای در صحنه بگذارند تا این کتابها بتواند چاپ شود.

در پایان این مراسم از کتاب «ققنوس سوخته» با حضور سروری عضو شورای شهر تهران، اعضای خانواده‌ شهید و نویسنده کتاب رونمایی شد./816/202/ب2

ارسال نظرات