۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۴۴۵۸۲۴
رییس دانشگاه پیام نور قم مطرح کرد؛

برجسته‌سازی بازیهای المپیک نقشه استکبار در مواجهه با کنگره عظیم حج

قره با بیان این که استکبار جهانی از المپیک برای مقاصد سیاسی خود استفاده می کند، گفت: رسانه ها باید توجه داشته باشند که ورزش قهرمانی نباید تبدیل به ارزش شود بلکه آن ورزشی که به نفع جامعه است ورزش همگانی است.
محمد علی قره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد علی قره، رییس دانشگاه پیام نور قم، پیش از ظهر امروز در نشست علمی ورزش و رسانه که در مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما برگزار شد،  اظهار داشت: هر حرف نویی از سه مرحله می گذرد که مر حله اول تمسخر است.

وی افزود: در قدم دوم هر حرف تازه ای مورد مقاومت قرار می گیرد و دشمنان در مقابل آن موضع می گیرند ولی در گام سوم همه افراد به آن توجه می کنند و احترام می گذارند و آن را قبول می کنند.

قره با بیان این که مسأله ورزش در کشور ما برعکس عمل می کند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مردم با تلاش صدا و سیما به وسیله ورزش از ورزش دور می شوند؛ مسأله دیگر تقابل مسأله المپیک و مسأله حج است و من معتقدم بزرگ شدن المپیک به وسیله کشورهای استکباری وسیله ای برای کوچک کردن حج است.

بزرگ کردن المپیک نقشه استکبار در مقابل حرکت عظیم حج است

وی با بیان این که کشورهای اول تا پنجم المپیک همان کشورهایی هستند که در سازمان ملل حق وتو دارند، ابراز داشت: جهان مادی به خاطر این که نمادی را برای مقابله با این حرکت معنوی مسلمانان ندارند در مقابل آن یک نماد مادی و بدنی به نام المپیک را عَلم می کنند و هیاهو برپا می کنند.

رییس دانشگاه پیام نور قم آمادگی جسمانی را زیربنای آمادگی رزمی دانست و گفت: ورزش جایگاه ویژه ای در آزادگی و پیروزی دارد و کاری که آمریکا در رابطه با کشورهای عربی کرد این بود که عرب ها را در بدنشان زندانی کرد و آنها را بنده بدنشان کرد تا نتوانند تحرکی داشته باشند.

وی با بیان این که ماشین در سال 1750 میلادی اختراع شد و قبل از آن انسان همه کارها را با بدن خود انجام می داد، تصریح کرد: در برخی موارد ماشین ها خیلی از انسان قوی تر عمل می کند و کشورهایی که در این زمینه رشد کردند به مرور متوجه بیماری های خاصی شدن و به دنبال درمان رفتند و متوجه شدند که بدن انسان در روز به تحرک و فشار بدنی نیازمند است و در نتیجه به اهمیت ورزش پی بردند.

قره با بیان این که ورزش یک هنر است، خاطرنشان کرد: معیار سلامت جسمانی انسان به مقدار اکسیژنی است که انسان در طول روز مصرف می کند و ورزش باعث افزایش تنفس می شود و همچنین انسان به خوردن و خوابیدن و در مرحله چهارم به فشار جسمانی نیاز دارد.

در ایران فقط ورزش جنبه مسابقه ای دارد

وی با بیان این که اگر مسابقه را از ورزش ایران بیرون بکشیم هیچ چیزی دیگر از ورزش باقی نمی ماند گفت: عده معدودی از مردم با ورزش مسابقه ای سروکار دارند و میلیون ها نفر فقط ورزش را تماشا می کنند و این یکی از آسیبهای جدی جامعه ایرانی می تواند باشد.

رییس دانشگاه پیام نور قم به اهمیت ورزش از دیدگاه سیاسی اشاره کرد و افزود: این که حزب توده در اول انقلاب درخواست پنج عضو کابینه از جمله وزارت خارجه و یا این که فقط سازمان تربیت بدنی را کرده بود نشان دهنده اهمیت ورزش از دیدگاه سیاسی دارد زیرا اگر ورزش و سلامت جسمانی در ملتی نباشد کشور دچار رکود و خمودگی می شود و ورزش می تواند نبض یک ملت باشد.

وی با بیان این که در کشور پیشرفته ای مانند سوئد در حدود 51 درصد مردم ورزش همگانی می کنند گفت: این در حالی است که در ایران نزدیک به 6 درصد مردم ورزش می کنند و وقتی وضعیت مدال آوری این کشور در المپیک را نگاه می کنیم می بینیم که چند برابر ایران مدال آورده است.

قره ابراز داشت: استکبار جهانی ورزش همگانی را در کشورهای خود رواج داد از طرف دیگر عکس آن را در کشورهای استعماری انجام داد و علاوه بر ترویج مواد مخدر استفاده از ماشین را به صورت بی رویه به عنوان عامل رکود و بیماری انجام داد و در کشورهای عربی با نهادینه کردن این فرهنگ باعث سکون آنها در تمام عرصه ها شد.

ما در زمینه ورزش در خواب هستیم

وی با بیان این که رسانه یکی از عوامل سکون مردم شده است، گفت: این به خاطر این است که ما در زمینه ورزش خواب هستیم و رسانه ها در عمیق کردن این خواب نقش زیادی دارند و به جای این که فرهنگ ورزش را ترویج کنند به لباس ورزشکاران گیر می دهند و مردم را ساعت ها در جلو تلویزیون می نشانند.

ورزش یک رسانه قدرتمند است

رییس دانشگاه پیام نور قم با اشاره به این که ورزش می تواند یک هنر و یک پیام رسان قوی باشد، ابراز داشت: رسانه از این پیام قوی به صورت برعکس استفاده می کند و به جای این که مردم را به سمت تحرک ببرد به سمت سکون و عدم تحرک می کشاند و این یک خطر جدی برای جامعه است.

اولین گام برای مقاومتی شدن اقتصاد، همگانی شدن ورزش بانوان است

وی با بیان این که اولین گام برای مقاومتی شدن اقتصاد ایران همگانی شدن ورزش بانوان است، گفت: دلیل این حرف این است که بانوان در فطرت خود به دنبال زیبایی هستند و این ورزش است که می تواند پوست بدن انسان را زیبا کند و از پیری زودرس جلوگیری می کند.

قره افزود: اگر مادران ایرانی ورزش کنند تأثیر زیادی بر روی فرزندان و خانواده ها خواهد گذاشت و در نهایت باعث می شود که جامعه ما ورزشکار شود و بازدهی انسان بیشتر شود و از طرف دیگر میزان هزینه های درمانی را کاهش می دهد و به رشد اقتصادی جامعه کمک می کند.

وی با بیان این که چند گروه متهم تعمیق خواب مردم هستند، خاطرنشان کرد: اولین گروه اساتید تربیت بدنی دانشگاه ها هستند که اهمیت ورزش را نمی توانند به دانشجویان بقبولانند گروه دیگری که می تواند مؤثر باشند روحانیان هستند و گروه دیگر پزشکان و چهارمین و مؤثر ترین گروه رسانه ها هستند که می توانند انحراف را از ورزش ایران دور کنند.

نفس ورزش خوب است نه مدال آوری آن

رییس دانشگاه پیام نور قم با بیان این که ورزش پینگ پونگ می تواند آمار تصادفات را کاهش دهد، گفت: این ورزش باعث هماهنگی اعصاب چشم با عضلات بدن می شود و در هنگام وقوع حادثه باعث می شود انسان سریع تر عکس العمل نشان دهد ولی مدیران ورزشی ما می گویند اگر پنگ پونگ برای ما مدال می آورد خوب است و اگر مدال نمی آورد خوب نیست.

وی با بیان این که رسانه های ورزشی ما از فرهنگ اسلامی دور شده اند، تصری کرد: این که ما در المپیک مدال بیاوریم یا نیاورین چه تأثیری در زندگی مردم دارد؟ من از صدا و سیما گله دارم که نباید تا این حد این مسائل را بزرگ نشان دهند بلکه باید فرهنگ ورزش را ترویج کند.

قره ادامه داد: اسلام در هیچ جا نگفته است که قوی کردن بدن فی نفسه ارزش است بلکه در هر جا که به بدن توجه داشته است برای فرهنگ سازی و توانایی برای یک فعالیت عبادی و یا اجتماعی بوده است ولی امروزه هیچ رسانه ای به وزیر ورزش نمی گوید که چرا مردم ورزش نمی کنند بلکه همه تمرکز کرده اند که چرا مدال نیاوردیم.

هیأت دولت حق ندارد بودجه ورزش کشور را به عده ای ورزشکار خاص بدهد

وی با بیان این که در ورزش قهرمانی پول و شهرت و سفر مجانی به خارج است، ابراز داشت: ورزش همگانی هیچ نفعی برای مدیر ندارد؛ بودجه ورزش کشور نباید به صورت بخشی به یک عده خاص داده شود و هیأت دولت حق ندارد که این بودجه را که سرانه ورزش ایران است به عده خاصی از ورزشکاران بدهد.

رییس دانشگاه پیام نور قم با بیان این که 97 درصد روزنامه های ورزشی ما مربوط به ورزش قهرمانی است، افزود: تنها 3 در صد این روزنامه ها به ورزش همگانی و ورزش بانوان پرداخته است و در دانشگاه های ما هم دو واحد تربیت بدنی داریم که از همه درس ها کم اهمیت تر است و با این روال نمی توانیم مدیرانی را تربیت کنیم که اهمیت ورزش را بدانند.

وی با اشاره به اینکه ورزش یک امر مهم فراموش شده است، گفت: معیار ورزش در ایران غلط است و باید ورزش همگانی و به خصوص ورزش بانوان مد نظر قرار گیرد و باید توجه داشته باشیم که سلامتی به معنی نداشتن درد نیست و سکته علامت سکون است./843/پ201/ی

ارسال نظرات