۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۴۳۶۹۶۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر:

نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دغدغه اصلی جامعه دینی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در سخنانی به مناسبت روز عفاف و حجاب گفت: نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دغدغه اصلی جامعه دینی است.
حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب گفت: دو مسأله ای هستند که هر دو از نظر شرع مقدس و ارزش های دینی دارای جایگاه ریشه ای و محوری هستند که معمولا سلامت جامعه به این دو محور مهم مرتبط است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با بیان این که نگاه اسلام مختص به یک جنس خاصی نیست ادامه داد: در بحث عفاف و حجاب در آیات نورانی قرآن کریم و روایات ائمه معصومین (ص) به این دو مسئله مهم به خوبی پرداخته شده است.

 

وی افزود: در آیات 30 و 31 سوره مبارکه نور هم به مومنین و هم به مومنات توصیه هایی دارد که استنباط ما از این ایات این است که حجاب و عفاف دو مقوله ای هستند که مختص به جنس خاصی نیستند بلکه ابتدا مومنین و در آیه بعد مومنات مورد خطاب قرار می گیرند.

 

حجت الاسلام سروستانی گفت: به برکت نظام اسلامی در بدو پیروزی انقلاب اقدامات بسیار خوبی در این راستا انجام شد و تلاش های زمان طاغوت برای ترویج بی حجابی و ولنگاری خنثی شد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر اضافه کرد: دشمن با تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی و از طریق شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی توزیع انواع البسه و مواد ارایشی اقدامات زیادی برای ترویج بی حجابی و بی عفتی انجام می دهد و با مدگرایی، جامعه را دچار بحران های شدیدی کرده و لازم است همه اقشار مختلف به ویژه جامعه دینی و مراکز فرهنگی با حساسیت کامل این موضوع را رصد، و به موقع نقش خود را ایفا کنند.

 

وی افزود: هیچ کس در مبارزه با رواج بدحجابی و بی عفتی در جامعه نباید بی تفاوت باشد چرا که اگر این مسیر ادامه پیدا کند برای جامعه ضررهای جبران ناپذیری به وقوع خواهد پیوست.

 

حجت الاسلام سروستانی اظهار داشت: اولین مطالبه جامعه دینی از حاکمیت که با تدبیر به موقع و با رویکرد آفندی در برابر این حرکت دشمن ایستادگی کند برنامه های متعددی طراحی کنه مراکز آموزشی علمی و فرهنگی در این راستا ورود کنند و جلوی این افت را بگیرند امروز ترویج بی حجابی در حال تشدید بوده و به سن پایین هم داره تسری پیدا کرده است

 

وی با بیان این که مقوله عفاف و حجاب از جانب شرع مقدس توصیه شده و ما باید در برابر اجرای آن احساس وظیفه کنیم، گفت: نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دغدغه اصلی جامعه دینی است و مسؤولان و صاحبان فکر و اندیشه باید به جد به این مسأله توجه کنند، زیرا افت های ترویج بدحجابی جامعه و خانواده ما را دچار مشکلات جبران ناپذیری می کند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر ادامه داد: یکی از مسائلی که در جامعه با ان روبرو هستیم فضای نامناسبی است که در مراکزی که به نوعی وابسته به حاکمیت هستند و مجوز و پروانه خود را از حاکمیت دریافت می کنند وجود دارد.

 

حجت الاسلام سروستانی با بیان این که نباید شأن و شخصیتی را که اسلام برای زن قایل است کنار بگذاریم و از زن به عنوان وسیله ای برای جذب سرمایه استفاده کنیم تصریح کرد: در بعضی شرکت های خصوصی، مطب های پزشکان و جاهایی دیگر با نگاه ابزاری به زن و با هدف جذب سرمایه به دنبال ترویج فرهنگ منحط غربی هستند که مسئولان باید با جدیت این موضوع را پی گیری کنند.

 

وی تاکید کرد: همه ما در مقابل اسلام و احکام نورانی ان مسئولیت داریم و باید با طراحی برنامه های متنوع فرهنگی برای ترویج خوبی ها و مبارزه با منکرات و مفاسد ادای وظیفه کنیم./833/202/ب3

ارسال نظرات