۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۴۳۴۱۶۱
استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

پیروی از قوانین الهی شرط رسیدن به درجه بندگی

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه بدون نماز و زکات انسان به درجه بندگی نمی رسد، گفت: با نماز انسان ادب بندگی را به جای آورده و با پرداخت زکات اثبات می‌کند که در این دنیا دلبسته چیزی نیست و مطیع محض امر خداوند است.
ترتیل خوانی بانوان در حرم حضرت معصومه(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم رانی زنجانی، استاد حوزه علمیه قم، ظهر امروز در شبستان نجمه خاتون (س) حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به نکات تفسیری جزء هفدهم قرآن کریم، گفت: خداوند در روی زمین برای بندگان خود قوانینی وضع کرده است که آنان باید بدانند که هر كس قانون الهی را بشكند، شكسته می‌شود و خداوند از اوج عزت او را به ذلت می کشاند.

 

وی با بیان اینکه در قرآن کریم بیان شده که مجاهدان در راه خدا باید جبهه باطل را به کلی نابود کنند تا باطل فرصت تجدید قوا و خیزش مجدد در برابر حق را نداشته باشد، افزود: خداوند در قرآن کریم نابودی کامل باطل را از ما می‌خواهد و می‌فرماید وقتی حق وارد می‌شود که باطل به کلی نابود شود.

 

وی با تأکید بر اینکه مقام شفاعت یکی از مقام های اولیاء خدا و اهل بیت(ع) است، تصریح کرد: كسانى مشمول شفاعت اهل بیت(ع) و انبیا واقع می شوند كه خداوند از دین آنها راضى باشد.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه بدون نماز و زکات انسان به درجه بندگی نمی رسد، گفت: با نماز انسان ادب بندگی را به جای آورده و با پرداخت زکات اثبات می‌کند که در این دنیا دلبسته چیزی نیست و مطیع محض امر خداوند است.

 

خانم رانی زنجانی اظهار کرد : رحمت خدا بسیار وسیع و گسترده است و انسان اگر صالح باشد خداوند رحمت بی انتهای خود را نصیب انسان کرده و او را قرین رحمت خود می سازد.

 

وی افزود: آیات قرآن کریم تأکید می‌کنند با كسی كه تو را از خداوند باز می دارد و به سوی خود دعوت می ‏كند معاشرت مكن و او را سرپرست و رهبر خود قرار مده زیرا چنین انسانی تو را در عذاب آتش می افکند و در قیامت و در هنگام ابتلا نسبت به انسان هیچ مسؤولیتی را قبول نمی کند.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه صبر از بهترین خصلت‌های انسانی است، گفت: انسان‌های صبور با صبر بر مشکلات و مصیبت ها به عالی ترین درجات کمال دست یافته و به مصایب به عنوان فرصتی برای پیشرفت نگاه می‌کنند و سعی می‌کنند در مشکلات همواره شاکر خداوند باشند.

 

خانم رانی زنجانی یادآور شد: انسان‌های صبور بسیار خشنود و راضی هستند و زندگی را در دنیا و آخرت برای خود و دیگران لذت بخش و شیرین کرده و به ندرت چنین انسان‌هایی از خداوند گله و شکایت می کنند./۹۶۸/پ202/ی

ارسال نظرات