۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۴۳۴۱۱۰
سخنران حرم حضرت معصومه:

تفکر در خلقت انسان را به پرستش حق راهنمایی می‌کند

حجت‌الاسلام فاطمی با بیان اینکه قرآن کریم یکی از مهم‌ترین راه‌ها را برای معرفی عظمت خداوند به کودکان و نوجوانان عالم خلقت و طبیعت می داند، گفت: خداوند در آیات قرآن از ما می‌خواهد که با توجه به شتر، زنبور عسل و مورچه و تفکر در زندگی آن‌ها به عظمت خداوند پی ببریم.
ترتیل خوانی نوجوانان حرم حضرت معصومه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد علی فاطمی، سخنران حرم حضرت معصومه(س) ظهر امروز در مراسم ترتیل خوانی نوجوانان در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه قرآن کریم یکی از مهم‌ترین راه‌ها را برای معرفی عظمت خداوند به کودکان و نوجوانان عالم خلقت و طبیعت می داند، گفت: خداوند در آیات قرآن از ما می‌خواهد که با توجه و نگاه کردن به شتر، زنبور عسل و مورچه و تفکر در زندگی آن‌ها به عظمت باری تعالی پی ببریم.

 

وی افزود: خداوند می‌فرماید که به شتر و چگونگی آفرینش این موجود نگاه کنیم زیرا خلقت این موجود در عالم طبیعت بی‌نظیر است.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه شتر حیوانی کوهان دار است که امکان ذخیره آب و غذا را برای سفرهای طولانی و سخت در کوهان خود دارد، ادامه داد: این حیوان دارای دو پلک بوده و خلقتش به حدی بی‌نظیر است که تاکنون دانشمندان زیادی را در برابر خلقت خدا دچار تحیر کرده است.

 

حجت الاسلام فاطمی با تأکید بر اینکه خداوند در قرآن کافران و ستمگران را به تحدی دعوت کرده است، افزود: قرآن کریم می‌فرماید که هرکس در خلقت شک دارد اگر می‌تواند موجودی مانند پشه را خلق کند.

 

وی تصریح کرد: پشه حیوانی است که شباهت زیادی به فیل داشته و نیشش شبیه خرطوم فیل بوده و دارای چشمانی مرکب است و خداوند به وسیله این موجود بسیار ریز و از نظر بعضی‌ها بی‌ارزش یک ستمگر و کافِری مانند نمرود را که ادعای خدایی می‌کرد هلاک کرد.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه نگاه به زندگی موجودی مانند زنبور عسل انسان را متوجه هدفمندی بی‌نظیر خلقت می کند، ادامه داد: با وجود اینکه هزاران سال از عمر این موجود بر روی زمین می‌گذرد ولی به دلیل هدفمندی خلقت سبک زندگی این حشره مفید تغییر نکرده است.

 

حجت الاسلام فاطمی با تأکید بر اینکه نگاه به عالم خلقت و تفکر در آن انسان را به خداشناسی می رساند، گفت: ثواب تفکر در خلقت خداوند از هزاران عبادت مستحبی بالاتر است زیرا تفکر در خلقت انسان را به هدایت و پرستش بدون قید و شرط حضرت حق راهنمایی می‌کند به همین دلیل در احایث بیان شده که ثواب یک ساعت تفکر در خلقت از ۷۰ سال عبادت بدون تفکر بهتر است.

 

وی یادآور شد: لقمان حکیم از جمله کسانی است که نامش زیاد در قرآن آمده و سخنان حکمیانه او به دلیل تفکر در خلقت بود و این فرد با وجود اینکه مسلمان نبود به دلیل اتکا به قدرت تفکر رستگار شد./۹۶۸/پ202/ی

ارسال نظرات