۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۴۳۳۱۸۸
امام جمعه موقت تهران:

سلامتی و جوانی سرمایه بزرگی برای آباد کردن قیامت است

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه باید مسؤولان از زندگی شهدا الگو بگیرند، گفت: مسؤولان نظام باید تمام تلاش خود را برای حفظ کیان نظام اسلامی بکار بگیرند.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران شامگاه شنبه 29 خرداد در مهدیه امام حسن مجتبی(ع)، گفت: خداوند در قرآن کریم 3 مقطع سنی بشر را به تصویر کشیده است؛ دوران طفولیت، جوانی و پیری که از آن یاد شده است. انسان در عمر محدود خود در این دنیا با کسب معرفت به سعادت دنیوی و اخروی می‌رسد.

 

وی افزود: انسان در دو مقطع سنی دچار ضعف و ناتوانی می‌شود. پیری و طفولیت دورانی هستند که بیشترین شباهت را به لحاظ ناتوانی به هم دارند، بین این دو مقطع سنی دوران جوانی است که از اهمیت ویژه‌ای در زندگی هر فرد دارد.

 

خطیب مشهور استان تهران با اشاره به مقام مادر، بیان داشت: مادر با فداکاری وصف‌ناپذیر فرزندش را بزرگ می‌کند. هیچ موجودی نمی‌تواند ذره‌ای از مهربانی مادر را ادا کند حق مادر بزرگ ترین حقی است که بر گردن بشر می‌باشد.

 

وی گفت: امنیت، سلامتی، جوانی و زنده بودن جزء نعمت‌های بزرگی برای هر انسان هستند که بشر هیچ‌گاه تا آنها را از دست نداده است قدر و منفغت آن را درک نمی‌کند.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به  قدر‌شناس بودن انسان‌ها، تصریح کرد: جوانی نعمت بزرگی است که خداوند به بشر عطا کرده است، احساس امنیت، سلامتی، صحت بدن و زندگی شکر‌گزاری فراوانی برای معبود یگانه می‌طلبد.

 

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان مطلبی در مورد اعتیاد، تاکید کرد: متاسفانه در جامعه افرادی را می‌بینیم که در عنفوان جوانی معتاد به مواد مخدر هستند چهره‌ای بسیار زشت برای خانواده و جامعه به شمار می‌روند این افراد هرگز قدر‌دان سلامتی و جوانی خود نبوده‌اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه گفت: قبل از اینکه اشتغالات مادی انسان را گرفتار کند باید انسان قدر فراقت در امور خود را بداند، کسب دانش و شرکت در مراسم مذهبی اموری است که در فراغت رسیدگی به آنها آسان‌تر است.   

 

خطیب مشهور تهران درباره سرمایه‌های انسان، ابراز داشت: سلامتی و جوانی سرمایه بزرگی برای آباد کردن قیامت است عمر و سلامتی انسان محدود می‌باشد باید بیشترین بهره را از دقایق زندگی برای آباد کردن آخرت ببریم.

 

کارشناس برجسته مذهبی با اشاره به کسب معرفت، اظهار داشت: کسب معرفت و یادگیری آن برای جوان واجب است کسب علم، شناخت حق از باطل، آگاهی به امور زندگی  و شناخت اهداف جزء ضروریات مهم و بنیادین برای هر فرد است.

 

امام جمعه موقت تهران پیرامون موضوع معرفت ضروری، بیان داشت: انسان باید هستی و جهان‌بینی خود را بشناسد خود شناسی گوهر گران‌قیمتی برای سعادت هر فرد به شمار می‌آید.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در پایان گفت: مسؤولان با الگو برداری از زندگی و مقام شهدا در جهت حفظ کیان جامعه اسلامی و زندگی با آبروی مسلمانان باید بیشترین تلاش و مجاهدت را انجام بدهند./202/856/ب1

ارسال نظرات